Спільне засідання колегій Головного управління державної служби України та Кіровоградської обласної державної адміністрації

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ
ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ
КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
 
 
 
 
 
 
П О С Т А Н О В А
КОЛЕГІЙ ГОЛОВДЕРЖСЛУЖБИ УКРАЇНИ
ТА КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
 
від 23 травня 2008 року
 
 
 
Про результати комплексної перевірки дотримання вимог
законів України “Про державну службу”, “Про боротьбу з корупцією”, інших нормативно-правових актів з питань державної служби та запобігання корупції в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування Кіровоградської області
 
 
Відповідно до пункту 13 Комплексної програми профілактики правопорушень на 2007-2009 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.06 № 1767, Головдержслужбою України спільно з СБУ, МВС України, ДПА України та Державним департаментом України з питань виконання покарань за участю представника Черкаської облдержадміністрації у період з 17 по 25 квітня 2008 року здійснено комплексну перевірку дотримання вимог законів України “Про державну службу”, “Про боротьбу з корупцією”, інших нормативно-правових актів з питань державної служби та запобігання проявам корупції в апараті Кіровоградської облдержадміністрації (далі – Кіровоградська ОДА), головному управлінні промисловості та розвитку інфраструктури (начальник – Вольський Ю. В.), головному управлінні агропромислового розвитку Кіровоградської ОДА (начальник – Владов І. В.), Головному управлінні земельних ресурсів у Кіровоградській області (в. о. начальника – Аксамитний О. М.), Управлінні Державного департаменту України з питань виконання покарань у Кіровоградській області (начальник – Шилюк Т. К.), в апаратах та окремих структурних підрозділах Добровеличківської (т. в. о. голови – Хрущ С. І., керівник апарату – Алєксєєва В. А.), Знам’янської (голова – Годзюр М. В., керівник апарату – Оврас О. С.) та Олександрівської (голова – Шинкаренко А. І., керівник апарату – Комірна Н. М.) райдержадміністрацій (далі – РДА) Кіровоградської області та надано методично-консультативну допомогу щодо проходження служби в органах місцевого самоврядування виконавчим апаратам Кіровоградської обласної, Олександрівської районної, виконавчим комітетам Знам’янської міської та Добровеличківської селищної рад Кіровоградської області.
У процесі розгляду результатів комплексної перевірки дотримання вимог законів України “Про державну службу”, “Про боротьбу з корупцією”, інших нормативно-правових актів з питань державної служби та запобігання корупції в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування Кіровоградської області колегії відзначають належну організацію роботи в апараті Кіровоградської ОДА (в.о. заступника голови – керівника апарату Дмитренко Т.Т.).
Заслуговує на увагу планування роботи Знам’янської РДА (голова Годзюр М. В., керівник апарату Оврас О. С.), де пропозиції до планів роботи подаються усіма структурними підрозділами за погодженням з відповідними заступниками голови РДА з безумовним дотриманням вимог Регламенту цієї РДА.
Загальним відділом апарату Кіровоградської ОДА (в. о. заступника голови – керівника апарату Дмитренко Т. Т.) проводиться робота щодо удосконалення практики підготовки, проведення та оформлення результатів засідань колегій у структурних підрозділах Кіровоградської ОДА та РДА Кіровоградської області.
Так, ОДА надіслано усім РДА області методичні рекомендації із зазначеного питання.
25.09.07 проведено семінар, на якому розглянуто питання “Про стан роботи з документами в РДА (за результатами комплексних перевірок, проведених Кіровоградською ОДА) та практика підготовки протоколів засідань колегій”.
Такий же семінар проведено 26.03.08 з керівниками апаратів райдержадміністрацій, начальниками відділів кадрової роботи, загальних відділів, організаційних відділів апаратів РДА та відповідних працівників структурних підрозділів ОДА.
Разом з тим, в окремих структурних підрозділах Кіровоградської ОДА та РДА, незважаючи на заходи, які вживаються апаратом Кіровоградської ОДА щодо поліпшення в них організаційної роботи, мають місце недоліки та порушення у її здійсненні.
Зокрема, має місце неналежний підхід до формування планів роботи у головному управлінні агропромислового розвитку (начальник – Владов І. В.), головному управлінні промисловості та розвитку інфраструктури (начальник – Вольський Ю. В.), Головному управлінні земельних ресурсів у Кіровоградській області (в. о. начальника – Аксамитний О. М.), Добровеличківській (т. в. о. голови – Хрущ С. І., керівник апарату – Алексєєва В. А.), Знам’янській (голова – Годзюр М. В., керівник апарату – Оврас О. С.) та Олександрівській РДА (голова – Шинкаренко А. І., керівник апарату – Комірна Н. М.) в частині неподання усіма структурними підрозділами пропозицій до планів роботи органу, нечіткого формулювання заходів до планів та відсутності конкретних термінів їх виконання.
У структурних підрозділах Кіровоградської ОДА та РДА виявлено випадки недотримання вимог, передбачених положеннями про колегії.
Так, в усіх об’єктах, що перевірялися, довідки на колегію подаються без обґрунтованих висновків і пропозицій, як це передбачено положеннями про колегії.
У Добровеличківській (т. в. о. голови – Хрущ С. І., керівник апарату – Алексєєва В. А.), Знам’янській (голова – Годзюр М. В., керівник апарату - Оврас О.С.) та Олександрівській РДА (голова – Шинкаренко А. І., керівник апарату – Комірна Н. М.) рішення, які приймаються за результатами розгляду питання на колегії, нечіткі, без зазначення терміну виконання та безпосереднього виконавця, що унеможливлює проконтролювати їх виконання.
В усіх структурних підрозділах ОДА та РДА, що підлягали перевірці, мають місце випадки неналежної організації підготовки та оформлення результатів апаратних нарад в частині відсутності порядку денного та оформлення протоколу наради без дотримання вимог нормативно-правових актів та власних організаційно-розпорядчих документів.
ОДА здійснюються заходи щодо поліпшення стану кадрової роботи в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування області.
Разом з тим, у зазначеній роботі мають місце недоліки та невідповідності під час:
призначення на посади виконуючими обов’язки, у той час, коли посада виконуючого обов’язки не передбачена законодавством, структурою та штатним розписом місцевих державних адміністрацій [апарат Кіровоградської ОДА (в. о. заступника голови – керівника апарату Дмитренко Т. Т.)];
призначення на посади осіб, для яких передбачено відповідний порядок, без погодження з органами влади вищого рівня [управління регіонального розвитку, містобудування та архітектури ОДА (начальник – Кулікова В. В.)];
проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, у частині дотримання вимог наказу Головного управління державної служби України, Української Академії державного управління при Президентові України від 10.05.02 № 30/84, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.02 за № 446/6734, при оцінюванні відповідей кандидатів на зайняття посад державних службовців [головне управління промисловості та розвитку інфраструктури ОДА (начальник – Вольський Ю. В.), апарат Олександрівської РДА (голова – Шинкаренко А. І., керівник апарату – Комірна Н. М.), управління праці та соціального захисту населення Знам’янської РДА (голова – Годзюр М. В., керівник апарату – Оврас О. С.)];
ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, в частині дотримання порядку їх ведення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.98 № 731, у частині формування особових справ та завірення копій документів, які до них долучаються [головне управління промисловості та розвитку інфраструктури Кіровоградської ОДА (начальник – Вольський Ю. В.), головне управління земельних ресурсів в Кіровоградській області (в. о. начальника – Аксамитний О. М.), управління агропромислового розвитку Знам’янської РДА (голова – Годзюр М. В., керівник апарату – Оврас О. С.)].
Також у Кіровоградській ОДА мали місце невідповідності в частині підготовки проектів розпоряджень про призначення осіб на посади та встановлення надбавок за розробку нормативно-правових актів, передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.06 № 268, які були усунуті.
Органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування Кіровоградської області розробляються та здійснюються заходи щодо запобігання проявам корупції, проте окремі з них носять формальний характер.
За інформацією МВС, частка державних службовців, притягнутих до адміністративної відповідальності у 2007 році за порушення вимог антикорупційного законодавства, від загальної кількості державних службовців у Кіровоградській області складає 0,63 %, проти максимального показника в Україні 2,35 %, при середньому показнику по Україні 0,88 %.
Кіровоградська область у 2007 році посідала 22 місце (із 27) серед інших регіонів України за часткоюдержавних службовців, притягнутих до адміністративної відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства, від загальної кількості державних службовців у відповідному регіоні.
Разом з тим, керівниками органів виконавчої влади Кіровоградської області не вживаються заходи відповідно до статті 30 Закону України “Про державну службу”, в частині припинення державної служби осіб, які судами притягнуті до відповідальності за порушення вимог антикорупційного законодавства.
Під час проведення комплексної перевірки ДПА України здійснювалась перевірка дотримання вимог статті 13 Закону України “Про державну службу” в частині подання державними службовцями органів, які перевірялися, інформації про отримані доходи у 2007 році та дотримання спеціальних обмежень, передбачених статтею 5 Закону України “Про боротьбу з корупцією”, в частині зайняття підприємницькою діяльністю.
За результатами вибіркової перевірки інформації щодо дотримання вказаних обмежень з боку 484 працівників органів виконавчої влади Кіровоградської області, стосовно 34 працівників апарату, головного управління агропромислового розвитку ОДА, Добровеличківської, Знам’янської та Олександрівської РДА, або 7 % від перевіреної кількості, виявлено невідповідності, які підлягають додатковому вивченню.
Зазначену інформацію надіслано до правоохоронних органів та Кіровоградської ОДА для відповідного реагування.
Результати надання на підставі статті 6 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” методично-консультативної допомоги органам місцевого самоврядування Кіровоградської області (виконавчим апаратам Кіровоградської обласної, Олександрівської районної, Добровеличківської селищної рад та виконавчому комітету Знам’янської міської ради) засвідчили, що відділом з питань кадрової роботи виконавчого апарату Кіровоградської обласної ради здійснюється аналіз особового складу апарату, кадрового резерву, якісного та кількісного складу голів районних, районних у місті, міських голів міст обласного значення, ведеться робота по наданню методично-консультативної допомоги органам місцевого самоврядування області. На виконання спільного робочого плану з Управлінням державної служби Головдержслужби у Кіровоградській області така допомога надана 21 районній раді та у кожному районі 2-3 сільським, селищним, міським радам.
Разом з тим, під час надання методичної допомоги виявлені окремі недоліки та порушення вимог нормативно-правових актів з питань проходження служби в органах місцевого самоврядування, а саме:
· Порядку проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 15.02.02 №169, в частині публікації оголошень про проведення конкурсу та оформлення протоколів засідань конкурсних комісій (Знам’янська міська рада, Добровеличківська селищна рада);
· Загального порядку проведення іспиту кандидатів на заміщення вакантних посад державних службовців, затвердженого наказом Головного управління державної служби України, Української Академії державного управління при Президентові України від 10.05.02 № 30/84, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.02 за № 446/6734, в частині затвердження переліку питань для перевірки знань законодавства та оцінювання відповідей кандидатів на запитання екзаменаційних білетів (Знам’янська міська рада, Добровеличківська селищна рада);
· Порядку ведення особових справ державних службовців в органах виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 25.05.98
№ 731, в частині завірення копій документів, які містяться в особових справах посадових осіб місцевого самоврядування (Олександрівська районна рада);
· Типового порядку формування кадрового резерву в органах місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 24.10.01 № 1386, в частині відсутності сформованого кадрового резерву на 2008 рік (Добровеличківська селищна рада).
Частину невідповідностей, виявлених під час проведення комплексної перевірки, усунуто відповідальними працівниками.
 
 
Колегії Головдержслужби та Кіровоградської облдержадміністрації
 
ПОСТАНОВЛЯЮТЬ:
 
1. Відзначити належний загальний рівень організаційної роботи в апараті Кіровоградської облдержадміністрації.
 
2. Визнати стан здійснення кадрової роботи та організації заходів по запобіганню проявам корупції в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування Кіровоградської області таким, що потребує поліпшення.
 
3. Члену колегії Кіровоградської облдержадміністрації ДМИТРЕНКО Т. Т., керівникам місцевих органів влади, територіальних органів центральних органів виконавчої влади у Кіровоградській області:
усунути виявлені у ході перевірки недоліки і порушення вимог чинного законодавства про державну службу та запобігання проявам корупції;
дати оцінку діям посадових осіб органів виконавчої влади Кіровоградської області, де виявлено порушення, які не забезпечили повне та своєчасне виконання вимог законів України “Про державну службу”, “Про боротьбу з корупцією” та інших нормативно-правових актів з питань державної служби та запобігання проявам корупції;
у місячний термін розробити за участю правоохоронних органів та інститутів громадянського суспільства дієві антикорупційні заходи.
 
4. Голові колегії Кіровоградської облдержадміністрації МОЦНОМУ В. К. давати принципову оцінку керівникам структурних підрозділів Кіровоградської облдержадміністрації та головам райдержадміністрацій області по кожному факту невжиття заходів відповідно до статті 30 Закону України “Про державну службу” стосовно осіб, притягнутих судами до відповідальності за вчинення корупційних діянь та порушення спеціальних обмежень щодо державних службовців, спрямованих на попередження корупції.
 
5. Членам колегії Кіровоградської облдержадміністрації ДМИТРЕНКО Т. Т. та БОЙКУ А. Я.:
продовжити практику надання методично-консультативної допомоги з питань організаційно-кадрової роботи органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування області та систематичне проведення семінарів спільно з Управлінням державної служби Головдержслужби у Кіровоградській області з працівниками, відповідальними за виконання зазначених питань;
про проведену роботу раз на півріччя інформувати колегію Кіровоградської облдержадміністрації.
 
6. Члену колегії Головдержслужби КОВАЛЮ О. А. спільно з Національною академією державного управління при Президентові України вивчити питання щодо посилення практичної складової навчальних програм вказаного начального закладу з урахуванням майбутнього працевлаштування слухачів.
 
7. Члену колегії Головдержслужби КОВАЛЮ О. А. вивчити питання щодо запровадження для учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів України факультативного курсу “Основи державотворення” та внести відповідні пропозиції.
 
8. Члену колегії Головдержслужби ТКАЧУ В. Д.:
у місячний термін підготувати пропозиції щодо закріплення відповідними нормативно-правовими актами за органами виконавчої влади функції здійснення заходів по запобіганню проявам корупції у їх діяльності;
у двотижневий термін забезпечити направлення копій довідки за результатами перевірки та постанови колегій до:
1) Кіровоградської облдержадміністрації, Кіровоградської обласної ради, Державного департаменту України з питань виконання покарань та Держкомзему – для усунення виявлених у ході перевірки недоліків, порушень вимог чинного законодавства про державну службу, службу в органах місцевого самоврядування та боротьбу з корупцією;
2) Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій – для врахування в роботі;
3) Кабінету Міністрів України та Секретаріату Президента України – у порядку інформування;
4) управлінь державної служби Головдержслужби в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі – для використання в роботі;
забезпечити проведення у порядку контролю перевірки виконання постанови колегій в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування Кіровоградської області у вересні 2008 року.
 
9. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на голів колегій Головдержслужби та Кіровоградської облдержадміністрації.
 
 
Голова колегії
Головного управління
державної служби України

 

 
_____________________ Т. Мотренко
Голова колегії
Кіровоградської обласної
державної адміністрації

 

 
___________________ В. Моцний