Прес-центр8 листопада 2016, 14:11

«Гарячі» питання формування тарифів та надання субсидій обговорили на засіданні громадської ради при облдержадміністрації 8 листопада 2016 року

З метою роз’яснення принципів формування тарифів на житлово-комунальні послуги, урядових заходів із спрощення порядку надання населенню субсидій 8 листопада відбулося чергове засідання громадської ради при облдержадміністрації за участю першого заступника голови облдержадміністрації Романа Власенка.

На початку заходу Роман Власенко наголосив на тому, що сьогоднішнє засідання громадської ради проходить напередодні 40-річчя від дня створення першої української правозахисної організації – Української Громадської Групи сприяння виконанню Гельсінкських угод (вона відома також як Українська Гельсінська група). Він акцентував увагу присутніх на тому, що вперше від початку 20-х років XX століття у суспільстві з’явилася незалежна громадська думка та організація, яка стала провісником громадянського суспільства.

Для того, щоб реалізувати свою життєву програму, людина повинна бути соціально захищена. Як мінімум – забезпечена теплом, водою, світлом, газом.

Населення повинно знати, які ж саме органи влади наділені повноваженнями встановлювати та регулювати тарифи та бути впевненим, що зауваження і пропозиції споживачів враховуються при встановленні або корегуванні тарифів на комунальні послуги.

Про принципи формування тарифів на послуги централізованого теплопостачання, водопостачання та водовідведення в площині законодавства України розповів директор Департаменту житлово-комунального господарства облдержадміністрації Віталій Сурай.

У зв’язку з численними звернення громадян щодо визначення повноважень у сфері житлово-комунального господарства, зокрема, повноважень зі встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги Віталій Сурай роз’яснив, що на сьогодні повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги розподілені між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), та органами місцевого самоврядування.

До повноважень НКРЕКП належить, зокрема, встановлення тарифів на  теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання; послуги з централізованого опалення і постачання гарячої води;на централізоване водопостачання та водовідведення;послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) підприємствам, ліцензування діяльності яких здійснюється НКРЕКП.

Порядки формування зазначених тарифів затверджені постановами НКРЕКП: від 24.03.2016 № 377, від 10.03.2016 № 302, від 10.03.2016 № 303.

До повноважень органів місцевого самоврядування належить встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання; послуги із централізованого опалення і постачання гарячої води; на централізоване водопостачання та водовідведення; на послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) підприємствам, ліцензування діяльності яких здійснюється облдержадміністрацією.

Порядки формування зазначених тарифів затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869.

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» зобов’язує виконавця/виробника у разі зміни вартості житлово-комунальних послуг не пізніше ніж за 30 днів повідомити про це споживача з визначенням причин зміни вартості та наданням відповідних обґрунтувань з посиланням на погодження відповідних органів.

Порядком доведення до споживачів інформації про перелік житлово-комунальних послуг, структуру цін/тарифів, зміну цін/тарифів з обґрунтуванням її необхідності та про врахування відповідної позиції територіальних громад», який затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 30.07.2012 № 390 передбачено, що інформація доводиться до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет (за наявності), у друкованому засобі масової інформації місцевої сфери розповсюдження (перевага надається друкованим засобам масової інформації органу місцевого самоврядування), веб-сайті суб’єкта господарювання (за наявності), за необхідності, та шляхом розміщення на інформаційних стендах біля адміністративних будинків органів місцевого самоврядування в населених пунктах, де споживачі отримують відповідні послуги.

Контроль за формуванням, встановленням та застосуванням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюють Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Антимонопольний комітет України (у випадку коли такі послуги надаються виконавцями/виробниками, які є суб’єктами природних монополій) та органи прокуратури, у межах їх повноважень, визначених законодавством.

Крім тарифів, «гарячим» питанням було роз’яснення урядових заходів із спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг та порядку надання населенню субсидій у Луганській області. Про це розповіла Олена Гарькавець, заступник директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації.

Олена Гарькавець нагадала присутнім, що субсидії існують вже 21 рік. Це адресна допомога. Цією програмою користуються на сьогодні 42 % сімей, які проживають в області. У 2014 році їх було 33 %. Очікується, що найближчим часом таких сімей буде 60 %. Бо через збільшення тарифів, будуть вимушені скористатися субсидією і ті, хто ніколи нею не користався, працюючі.

Вона також зауважила, що документи на оформлення субсидії можуть бути надіслані структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації заявника (орендарі – за місцем проживання) поштою або в електронній формі через офіційний веб-портал Мінсоцполітики або інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Тим, хто надіслав заяви та декларації в електронній формі, слід звернути увагу на те, що субсидія призначається лише після обов’язкового підпису у місячний термін зазначених документів.
У рамках заходу Олена Гарькавець проконсультувала членів громадської ради із складних питань призначення субсидії, зокрема, стосовно осіб, які беруть (брали) безпосередню участь у проведенні антитерористичної операції, та/або членів їх сімей.

Про реалізацію проектів, орієнтованих на розвиток області, у рамках виконання державних програм розповів Андрій Скубак – директор Департаменту економічного розвитку, торгівлі та туризму облдержадміністрації.

Андрій Скубак повідомив, що протягом 2015-2016 років основна увага була зосереджена на реалізації проектів і програм, спрямованих на відновлення зруйнованих унаслідок бойових дій об’єктів. Таких об’єктів близько 9 тисяч, у тому числі 7 тис. – приватний сектор. На сьогодні реалізовано 1700 проектів на загальну суму 209 млн грн.

Андрій Скубак також звернув увагу на реалізацію програм, орієнтованих на розвиток області. Зокрема, щодо проектів державного фонду регіонального розвитку. Він розповів, що в регіоні цього року реалізовано 35 проектів. За цією програмою станом на 31.10.2016 передбачено на реалізацію проектів у Луганській області 217 418,123 тис. грн (коштів ДФРР – 193 732,147 тис. грн, місцевого бюджету – 23 685,976 тис. грн). На сьогодні профінансовано 103 млн грн.

Більш детально зупинився на глобальних проектах, що реалізовані по ДФРР (м. Рубіжне, м. Попасна, смт Мілове) та кредитну програму з відновлення Донбасу.

За порушеними під час заходу питаннями перший заступник голови облдержадміністрації Роман Власенко дав протокольні доручення керівникам структурних підрозділів ОДА, за результатами яких буде прозвітовано на наступному засіданні громадської ради.