Прес-центр23 жовтня 2017, 13:10

МАРКУВАННЯ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ ПРИ ЕКСПОРТІ

При експорті українські підприємства стикаються з низкою нетарифних бар'єрів. Одним з таких бар'єрів є вимоги щодо маркування, які пред'являються до товару в країні імпорту.

Маркування - це свого роду «паспорт» товару, що засвідчує «особистість» конкретного товару. Це і механізм, який використовується виробником для повідомлення необхідної інформації кінцевому споживачеві з метою здійснення ним усвідомленого вибору.

На сьогоднішній день в кожній країні розроблені свої системи національних вимог до маркування імпортованих харчових продуктів. Вони відносяться до назви продукту, переліку інгредієнтів, наявності алергенів, кількісним вмістом певних інгредієнтів, вагою нетто, термінами придатності, спеціальними умовами зберігання і використання, інструкції по використанню, інформації про поживну цінність і т.д., які повинно в обов'язковому порядку містити маркування продукту харчування. Тому українським експортерам, які бажають експортувати свою продукцію на той чи інший закордонний ринок, необхідно, щоб маркування відповідало нормам і вимогам, які прийняті в країні імпорту. В іншому випадку - це може стати перешкодою при ввезенні товару на ринок.

Слід зазначити, що найпоширенішими помилками при маркуванні харчових продуктів є наступні:

вказані не всі інгредієнти.

Наприклад, найчастіше «опускаються» шкідливі і небажані для споживача складові;

використовується дрібний шрифт, що ускладнює споживачеві зробити поінформований вибір;
відсутня назва самого продукту і використовується тільки комерційне (фірмове) найменування, що вводить споживача в оману щодо ідентифікації товару і його характеристики;
вказується інформація про властивості продукту, яких у нього немає.

Наприклад, інформація про збагачення продукту харчування вітамінами і мікроелементами, які в процесі виробництва просто не зберігаються.

 

*Матеріал підготовлено за інформацією Харківської ТПП