Прес-центр28 березня 2023, 12:03

Хто має право подати заяву на недоотриману пенсію за померлого пенсіонера

Це можна зробити як безпосередньо у сервісному центрі Пенсійного фонду України, так і дистанційно: через вебпортал електронних послуг ПФУ.

Перелік документів, які людина має надати для виплати їй недоотриманої пенсії у зв'язку зі смертю пенсіонера, є однаковим при офлайн- і онлайн-зверненні.

Разом із заявою до Фонду надається свідоцтво про смерть, документи, які підтверджують родинні стосунки з померлим пенсіонером, документ, що посвідчує особу заявника, реквізити банківського рахунку.

Крім того, члени сім'ї надають паспорт або інші документи, які засвідчують їхнє проживання з пенсіонером на день його смерті.

Непрацездатні члени сім'ї померлого пенсіонера подають документи, що засвідчують перебування на його утриманні.

Якщо недоотримана пенсія увійшла до складу спадщини (крім пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», які не включаються до складу спадщини і виплачуються за зверненнями, що надійшли не пізніше 6 місяців після смерті пенсіонера), то для її одержання до документу, що посвідчує особу заявника, і свідоцтва про смерть, також додається свідоцтво про право на спадщину.

Днем звернення за виплатою недоотриманої пенсії вважається день прийняття органом Фонду заяви з усіма необхідними документами. У разі подання заяви через вебпортал – дата реєстрації заяви зі сканованими копіями документів.

Недоотримана пенсія виплачується органами Пенсійного фонду шляхом зарахування коштів на поточний банківський рахунок людини. Якщо у одержувача поточний банківський рахунок відсутній, то виплату можна одержати через міжнародну платіжну систему «Швидка копійка»: у будь-якому відділенні Ощадбанку, пред'явивши паспорт та ідентифікаційний код.

Подати заяву на виплату недоотриманої пенсії можливо через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, здійснивши наступні кроки:

1. Авторизація на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України з використанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП).
2. Перехід у розділ «Щодо пенсійного забезпечення» та обрання вкладки «Заява на виплату недоотриманої пенсії».
3. Заповнення полів електронної заяви, що з'явиться на екрані.
4. Додавання до заяви сканкопій необхідних документів.
5. Додавання згоди на передачу та обробку персональних даних та натискання кнопки «Сформувати заяву».
6. Статус обробки заяви можна відстежити у розділі «Мої звернення».
Скановані копії документів, які додаються до заяви на недоотриману пенсію, мають містити чітке та повне зображення тексту та його реквізитів.