Прес-центр26 жовтня 2018, 14:10

На Луганщині триває деінституалізація системи догляду та виховання дітей

Про хід реалізації в Луганській області І етапу Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки під час колегії доповів директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Юрій Стецюк сьогодні, 26 жовтня.

Так, ця Стратегія передбачає три етапи реалізації: І етап (2017-2018 роки) – підготовчий, ІІ (2019-2024 роки) – реалізація реформи, ІІІ (2025-2026 роки) – підсумковий. «Результатом реформування системи інституційного догляду та виховання дітей повинно стати збільшення щороку кількості дітей, охоплених інклюзивним навчанням, зменшення дітей, які виховуються в закладах інституційного догляду та виховання, припинення з 2026 року діяльності всіх типів закладів інституційного догляду та виховання дітей, у яких проживає більше, ніж 15 вихованців», – зауважив директор Департаменту освіти і науки.

За словами Юрія Стецюка, в рамках І етапу Стратегії на Луганщині передбачено аналіз існуючої мережі закладів інституційного догляду та виховання дітей з метою оцінювання забезпечення реалізації права дитини на виховання в сім’ї, а також затвердження обласного плану реформування системи інституційного догляду та виховання дітей.

Розпорядженням голови обласної державної адміністрації – керівника обласної військово-цивільної адміністрації від 24 листопада 2017 р. № 364 створено Регіональну міжвідомчу робочу групу з реформування системи інституційного догляду та виховання дітей.

На даний час розроблено Проект Регіонального стратегічного плану дій з реформування системи інституційного догляду і виховання дітей в Луганській області на 2018-2026 роки, що вже пройшов обговорення Громадської ради при обласній державній адміністрації та готується до затвердження.

«Основною метою Регіонального плану є послідовне реформування діючої системи забезпечення прав дітей в регіоні та формування такої системи, яка забезпечить право дитини на проживання, догляд і виховання в сім'ї або умовах, максимально наближених до сімейних», – зазначив Юрій Стецюк.

За його словами, у Луганській області функціонує 11 інтернатних закладів освіти, в яких станом на 5 вересня 2018 року навчається 1701 дитина, з яких 170 діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування (63 дитини знаходяться під опікою фізичних осіб).

1 вересня 2018 року до перших класів зараховано 154 учні. Для створення комфортних умов обладнано класні кімнати для 1-х класів, придбана сучасна комп'ютерна техніка. Вчителі, які працюють у перших класах, пройшли навчання-тренінги з організації освітнього процесу за оновленими програмами та отримали сертифікати.

Для дітей з особливими освітніми потребами у 20 закладах дошкільної освіти області функціонує 29 груп з інклюзивною формою навчання. У 14 закладах дошкільної освіти функціонують спеціальні групи.

Для дітей з особливими освітніми потребами створено умови у 56 закладах загальної середньої освіти, функціонує 103 класи з інклюзивною формою навчання.

31.05.2018 підписано Меморандум про співпрацю щодо створення мережі інклюзивно-ресурсних центрів між Луганською обласною державною адміністрацією та Лисичанською, Рубіжанською, Сєвєродонецькою міськими радами, Старобільською райрадою, а також Попаснянською і Станично-Луганською райдержадміністраціями. На сесіях місцевих рад рішення про створення комунальних установ «Інклюзивно-ресурсний центр» прийнято в усіх вищезазначених містах та районах.

«Аналіз діяльності установ інституційного догляду та виховання дітей вказують про необхідність розвитку послуг для забезпечення проживання дитини в сімейному середовищі та продовження розвитку інклюзії в дошкільних та загальноосвітніх закладах освіти», – повідомив директор Департаменту освіти і науки.