Прес-центр27 грудня 2019, 16:12

Опрацьовані варіанти будівництва залізничної гілки, що з’єднає декілька районів Луганщини зі всеукраїнською мережею

Облдержадміністрацією спільно з Регіональною філією «Донецька залізниця» АТ «Укрзалізниця» розглянуто можливі варіанти напрямків будівництва гілки: Сватове – Білокуракине, Сватове – Старобільськ, Рубіжне – Старобільськ, Рубіжне – Новий Айдар, Тополі – Лантратівка та Дворічна – Лантратівка.

Проведено аналіз розвитку колійного господарства залізничних станцій, розташованих на коліях Кіндрашівська-Нова – Лантратівка і Попасна – Сватове – Куп’янськ, та характеристики профілю місцевості для визначення найбільш придатних пунктів стикування з новою гілкою.

Напрямки Тополі – Лантратівка та Дворічна – Лантратівка визнано неприйнятними через складний профіль місцевості, недостатній розвиток колійного господарства станції Лантратівка та близькість до кордону з РФ. Напрямок Сватове – Білокуракине також не має перспектив через складний профіль місцевості і слабкий розвиток колійного господарства станції Білокуракине.

Тож, запропоновано такі варіанти проходження гілки: Сватове – Старобільськ, Рубіжне – Старобільськ, Рубіжне – Новий Айдар. Довжина колії може скласти близько 62, 59 та 43 км відповідно.

Найбільш сприятливий профіль місцевості має напрямок Рубіжне – Старобільськ, де відпадає необхідність будівництва штучних споруд (крім переїздів).

Обидві станції мають достатній колійний розвиток і можливість будівництва примикань. Крім того, станція Старобільськ має стратегічне значення, оскільки розташована посередні колії Кіндрашівська-Нова – Лантратівка, а місто Старобільськ рівновіддалене від північних і східних районів області і є логістичним центром з розгалуженою мережею автомобільних доріг.

Напрямок Рубіжне – Новий Айдар найкоротший, проте має ускладнений профіль місцевості, потребує будівництва мостового переходу через заплаву р. Айдар і проходить у стратегічній близькості до лінії розмежування.

Оцінка вартості реалізації кожного варіанта будівництва залізничної лінії, що з’єднає колії Кіндрашівська-Нова – Лантратівка і Попасна – Сватове – Куп’янськ, та остаточний вибір можуть бути здійснені після розроблення техніко-економічного обґрунтування і складання проєктно-кошторисної документації.

За попередніми оцінками, вартість цього комплексу заходів за одним варіантом становить 10 млн гривень, у тому числі ТЕО – 3,5 млн гривень. В обласному бюджеті необхідні кошти відсутні.

6 грудня за ініціативи Луганської обласної державної адміністрації у Національному інституті стратегічних досліджень (м. Київ) відбулося засідання круглого столу на тему «Розбудова залізничної інфраструктури як рушія соціально-економічного розвитку Луганської області», у якому взяв участь голова облдержадміністрації – керівник обласної військово-цивільної адміністрації Сергій Гайдай, а також народні депутати України, представники Світового банку в Україні, Європейського інвестиційного банку в Україні, USAID, РНБОУ, центральних та регіональних органів державної влади, АТ «Укрзалізниця».

За результатами цього форуму досягнуто домовленості щодо залучення до реалізації проєкту будівництва гілки коштів міжнародних партнерів.

Зокрема, USAID готове фінансувати розроблення ТЕО та ПКД за умови створення міжвідомчої робочої групи з питання реалізації інфраструктурного проєкту щодо будівництва з’єднувальної залізничної гілки в Луганській області.

З цією метою облдержадміністрація звернулася до Міністра інфраструктури України Владислава Криклія.