Прес-центр23 жовтня 2020, 11:10

Освітяни Луганщини обмінялися з литовськими колегами досвідом роботи за напрямом соціально-емоційного виховання

Представники освітньої системи Луганщини - учасники проєкту «На шляху до змін» - директори, тренери, учителі й учні 22 жовтня взяли участь у віртуальній міжнародній конференції «Соціально-емоційне виховання: ключ до розвитку дитини», яка підбила підсумки реалізації литовсько-українського проєкту «Стимулювання освітніх ініціатив в Новій українській школі: «На шляху до змін» у Східній Україні».

Проєкт націлений на поширення в освітніх закладах кращих європейських практик, заснованих на базових європейських цінностях у галузі виховання дітей та молоді, розвиток соціально-емоційних навичок, культури лідерства й партнерства, подолання булінгу (цькування), підвищення якості освіти в регіонах Східної України. Організатором заходу виступив Литовський центр дітей та молоді (м. Вільнюс) за фінансової підтримки Литовського фонду розвитку співпраці та сприяння демократії при Міністерстві закордонних справ Литви.

Під час конференції литовські й українські фахівці поділились досвідом роботи за напрямом соціально-емоційного виховання (СЕВ), окреслили етапи реалізації вищезазначеного проєкту у 2019–2020 рр. на Сході України, а також узяли участь у дискусіях з питань, пов’язаних з упровадженням соціально-емоційного виховання в закладах освіти.

«Протягом останніх п'яти років між Луганською областю та Литовською республікою склалися тісні партнерські відносини, завдяки чому вдалося реалізувати багато ініціатив в сфері розвитку освіти регіону. Незважаючи на те, що в Луганській і Донецькій областях уже шостий рік не припиняється військовий конфлікт, який негативно впливає на психологічний стан учасників освітнього процесу, особливо цінна підтримка міжнародних партнерів: Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні та його Програми ПРООН, громадської організації «Ла Страда», фонду «Крок за кроком», міжнародної організації «Лікарі світу», Благодійного фонду LEGO Foundation та інших – у питаннях подолання емоційного стресу і формування в учнів навичок емоційної стійкості, співпраці, ефективного спілкування та уникнення непорозумінь, впевненості в своїх силах. Завдяки фінансовій підтримці Фонду співробітництва в цілях розвитку при Міністерстві закордонних справ Литви 12 шкіл Луганської області, три з яких знаходяться на лінії розмежування, зробили навчально-пізнавальні візити до Литовської республіки. Учасниками стали 142 людини, серед яких учні, вчителі, керівники шкіл, представники Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Департаменту освіти і науки Луганської обласної адміністрації», – зазначила заступниця голови Луганської облдержадміністрації Катерина Безгинська.

За її словами, завдяки такому міжнародному спілкуванню в навчальних закладах Луганської області зародились нові ідеї, зокрема, створення осередків активного дозвілля. Змінений дизайн освітнього середовища - комфортного та безпечного для учнів, створено нові напрямки діяльності шкільних клубів і об'єднань, нові моделі партнерської взаємодії та шкільного самоврядування. Сім шкіл отримали допомогу в установці і підключенні обладнання для Wi-Fi.

Зазначимо, що участь педагогів Луганщини в міжнародних освітніх проєктах і програмах сприяє встановленню тісних професійних контактів із закордонними колегами, обміну досвідом з актуальних питань, упровадженню здобутків педагогічної науки й практики.

Зокрема, п’ятий рік Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти співпрацює з Литовським центром дітей та молоді, у межах цього партнерства реалізуються спільні проєкти, організовуються освітньо-пізнавальні поїздки дітей і педагогів до Литви, проводяться навчальні тренінги та творчі зустрічі щодо обміну досвідом з питань упровадження змін в практику роботи шкіл та підвищення якості освіти.

За результатами участі в проєктах педагогами Луганщини реалізовані різні освітні ініціативи: «Поширення ідей активного громадянства», «Розробка проєктів шкільного самоврядування», «Нові моделі партнерської взаємодії», «Створення осередків активного дозвілля», «Діяльність шкільних клубів та об’єднань», «Активізація волонтерської роботи», «Нове оточення – нові можливості» тощо.