Прес-центр2 березня 2017, 17:03

Облдержадміністрацією вживаються всі можливі заходи з попередження та недопущення необґрунтованого підвищення тарифів на проїзд

Одним із соціально значущих ринків, на яких протягом останнього часу в усіх регіонах України відбувається значне підвищення тарифів, є ринок послуг з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.
На цей час в Луганській області склалася напружена ситуація в транспортній галузі в частині встановлення вартості проїзду на внутрішньообласних автобусних маршрутах загального користування.
До березня 2015 року тарифи на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у звичайному режимі руху в приміському та міжміському внутрішньообласному сполученні, встановлювалися розпорядженням голови облдержадміністрації, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін» та на підставі Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 17.11.2009 № 1175, яка під час формування вільних тарифів носить рекомендаційний характер. 
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 240 «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України                                         від 25.12.1996 № 1548» виключені повноваження облдержадміністрацій щодо регулювання (встановлення) вищевказаних тарифів. 
Згідно із повідомленням, розміщеному на офіційному веб-сайті Міністерства інфраструктури України від 21.11.2013, про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування» однією із запропонованих змін було внесення до відомостей про додаткові умови обслуговування маршруту інформації щодо вартості проїзду. На цей час відповідні зміни не впроваджено. 
Лібералізація застосування перевізниками тарифів, що виникла внаслідок змін у чинному законодавстві України, відсутність у організатора регулярних перевезень пасажирів на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі області (внутрішньообласних маршрутах) чітких норм із систематизації, порядку моніторингу або контролю  встановлення правильності застосування тарифів призвела до формування завищеного тарифу і, як наслідок, сприяла дезорганізації пасажирських перевезень та росту соціального напруження населення.
Облдержадміністрацією вживаються всі можливі заходи з попередження та недопущення необґрунтованого підвищення тарифів на проїзд, проводяться наради та відповідна робота з суб’єктами господарювання, однак адекватної реакції з боку пасажирських перевізників не спостерігається.
Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» утворено Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба), на яку покладено функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін. 
З урахуванням вищевикладеного та з метою перевірки дотримання суб’єктами господарювання, які здійснюють перевезення пасажирів на приміських та міжміських внутрішньообласних  автобусних маршрутах, вимог законодавства про захист економічної конкуренції, Ви можете звернутись до Держпродспоживслужби та до Луганського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України.
Також адміністрацією проводиться додаткова роз’яснювальна робота з керівниками Підприємств щодо виконання Закону України «Про автомобільний транспорт» та Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту а саме, підвищення якості перевезень, дотримання культури обслуговування і поліпшення умов поїздки пасажирів.