Прес-центр12 вересня 2017, 10:09

Вибір перевізників на внутрішньообласні маршрути здійснюється виключно на конкурсних засадах

     Останнім часом деякими перевізниками через засоби масової інформації висвітлюються особисті судження та припущення щодо неякісної організації облдержадміністрацією пасажирських перевезень на приміських та міжміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), та на їх думку, сприянню нею монополізації ринку перевезень.
     Відповідно до статті 43 Закону України «Про автомобільний транспорт» визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.
     Рішення про визначення переможця конкурсу на цей час приймається 22 членами конкурсного комітету, до складу якого входять 50 відсотків представників органів виконавчої влади, решта – представників громадських організацій.

     Так, протягом 2014-2017 років проведено 5 конкурсів з перевезення пасажирів на приміських та міжміських (внутрішньообласних) маршрутах загального користування. Участь у цих конкурсах приймали перевізники, які провадять господарську діяльність у сфері пасажирських перевезень в Луганській області.

     При визначенні переможця характеризується робота перевізника-претендента на автобусних маршрутах загального користування, строк експлуатації автобусів, враховується наявність виробничої бази або можливість для підтримання належного технічного та санітарного стану рухомого складу, резерву автобусів, сертифіката відповідності послуг, умови для здійснення контролю за станом здоров'я водіїв, досвід роботи претендента з перевезення пасажирів, наявність порушень чинного законодавства у сфері автоперевезень, показники аварійності, рекомендації та оцінки роботи претендента з боку районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, громадськості.

     За результатами проведених конкурсів кожен з перевізників отримував перевагу враховуючи вимоги чинного законодавства, в тому числі в основному за бальною системою оцінки пропозицій перевізників-претендентів.

     Зокрема, за цей період розглянуто 161 об’єкт на обслуговування 223 автобусних маршрутів, з яких на 141 (63,2 %) автобусних маршрутах визначено переможців. На 29 (13 %) автобусних маршрутах переможців не визначено у зв’язку з поданням перевізниками-претендентами не належним чином оформлених документів чи не в повному обсязі або, а також таких, що містять недостовірну інформацію або забороною судом проведення конкурсу. Претендентів на обслуговування 53 (23,8 %) маршрутів не було.

     Право на обслуговування автобусних маршрутів було надано: ТОВ «Автотранспортне підприємство» ‑ на 38 маршрутах або 27,1%, ПП «Сєвєродонецьке Комфорт-Авто» ‑ 29 або 20,7 %, ПП «Автолайн-Компані» ‑ 26 або 18,6%, ВАТ «Сєвєродонецьке АТП 10920» ‑ 10 або 7,1%, ПП «Люксавто-СДК» ‑ 9 або 6,4%, МПП «Заря» ‑ 4 або 2,9%, ПП «Первомайське АТП-СВ» ‑ 4 або 2,9%, ТОВ «АТП-10907» ‑ 4 або 2,9 %, ТОВ «Едельвейс Авто» ‑ 2 або 1,4%, ТОВ «АТП «Первомайськ-1» ‑ 1 або 0,7 %, фізичним особам-підприємцям – 23 або 16,4 % від загальної кількості маршрутів.

     Слід зазначити, що протягом 2014-2015 років у зв’язку з проведенням антитерористичної операції на території області був відсутній основний державний контролюючий орган – Укртрансбезпека, також діє мораторій на перевірки підприємців, що призвело до безладу в сфері пасажирських перевезень та ігнорування перевізниками вимог чинного законодавства.

     З початком роботи Управління Укртрансбезпеки у Луганській області з лютого 2016 року вимоги до перевізників посилилися. З боку облдержадміністрації вживаються заходи за порушення умов договорів та положень нормативних актів, що регулюють процеси перевезення пасажирів на регулярних автобусних маршрутах.