Прес-центр1 березня 2018, 12:03

Вирішення проблем залізничної інфраструктури Луганщини

     З метою забезпечення потреб Луганщини залізничним транспортом Департамент тісно співпрацює з ПАТ «Укрзалізниця», до виключної компетенції якого належить централізоване управління процесом перевезень у внутрішньому сполученні залізничним транспортом.

     Облдержадміністрацією контролюється робота вокзалів, залізничного пасажирського транспорту у приміському сполученні, погоджуються тарифи у приміських сполученнях, питання щодо пунктів зупинок і закриття залізничних станцій, автомобільних переїздів через залізничні колії, а також організовується транспортне сполучення з населеними пунктами за місцем розташування станцій.

     На цей час Луганська область залізницею сполучається зі столицею держави та 11 областями України. За сприяння керівництва області запроваджується рух потягу Лисичанськ – Одеса.

     Вагоме значення мають пасажирські перевезення у приміському сполученні, що виконуються 5 парами дизель-поїздів у напрямках: Попасна – Сватове, Сватове – Куп’янськ, Попасна – Сіверськ, Кіндрашівська-Нова – Лантратівка, якими найбільше користуються соціальні верстви населення з правом пільгового проїзду.

     Останнім часом у мережі Інтернет з’являються відгуки пасажирів, невдоволених санітарно-гігієнічним та технічним станом вагонів (забруднені приміщення, несправна система опалення тощо). Це зумовлено майже 90 % зношеністю парку пасажирських вагонів та дизель-поїздів, які не вилучаються з експлуатації, оскільки існує дефіцит рухомого складу нових вагонів для формування повноскладних поїздів.

     У зв’язку з тим, що пасажирське депо та практично весь рухомий склад, закріплений за Луганською областю, залишився на неконтрольованій території, пасажирські потяги з 2014 року формуються Львівською, Південно-Західною та Південною залізницями.

     Неодноразово від пасажирів надходили пропозиції щодо відкриття руху швидкісних поїздів «Інтерсіті+» до станції Лисичанськ, але залізничні шляхи у північній частині нашої області неелектрифіковані, що унеможливлює підвищення економічної ефективності залізничного транспорту шляхом збільшення обсягів та швидкості перевезень.

     Питання модернізації існуючої залізничної інфраструктури та будівництва нової гілки Білокуракине – Сватове будуть вирішені у рамках проектів «Електрифікація залізничного напрямку Попасна – Куп’янськ» та «Будівництво залізничної гілки Білокуракине – Сватове», що включені до Плану дій з реалізації Національної транспортної стратегії України на період  до 2030 року.