Прес-центр11 липня 2017, 11:07

Рекомендації, які спростять об’єднаним територіальним громадам перехід до єдиного бюджету

Для допомоги об’єднаним територіальним громадам у проведені ними процедури переходу на єдиний бюджет експертами Групи фінансового моніторингу Центрального офісу реформ при Мінрегіоні (за підтримки програми U-LEAD з Європою та SKL International), розроблено методичні рекомендації «10 кроків до єдиного бюджету».

Виконання цих заходів спростить організацію такої роботи:

1.     Реорганізація юридичних осіб та створення ліквідаційної комісії, на яку покладаються завдання щодо підготовки матеріалів для передачі мережі, бухгалтерських та фінансових показників юридичних осіб у поточному році.

2.     Визначення терміну для проведення невідкладних платежів (оплата праці, енергоносіїв, харчування та інших зобов’язань), здійснення відповідних касових операцій та повернення невикористаних залишків коштів з реєстраційних та особових рахунків на котлові рахунки рад, які реорганізуються.

3.     Закриття бюджетних рахунків рад, які реорганізуються.

4.     Формування консолідованого бухгалтерського балансу та бюджетних показників бюджетів рад, які приєднуються.

5.     Внесення змін до бюджету сільської, селищної, міської ради, обраною об’єднаною територіальною громадою у 2017 році, що включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

6.     Прийняття об’єднаною територіальною громадою рішення про втрату чинності рішення про бюджет відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

7.     Внесення змін до мережі установ та організацій рад, які приєднуються (виключення установи з мережі).

8.     Закриття Реєстраційної картки.

9.     Складання і подання фінансової та бюджетної звітності бюджетними установами, що припиняють свою діяльність.

10.                        Внесення змін до мережі установ та організацій (включення (при наявності) установ, які належали радам, що приєдналися), розпису бюджету та кошторисів установ (на підставі унесення змін до рішення про місцевий бюджет) новообраної ради.

З метою подальшого стимулювання та підтримки об’єднання територіальних громад держава надає новий спрощений механізм виконання бюджетів новостворених громад, і які перейдуть на прямі міжбюджетні трансферти з 1 січня 2018 року.

Прикінцевими положеннями Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» передбачено, що сільська, селищна, міська рада, обрана об’єднаною територіальною громадою у 2017 році, має право прийняти рішення щодо затвердження бюджету об’єднаної територіальної громади на 2017 рік. Він включатиме показники бюджетів відповідних територіальних громад, що об’єдналися.

Затвердження одного бюджету значно спрощує організацію виконання бюджетів, зокрема, не потрібно вносити зміни до кожного рішення про місцевий бюджет рад, що об’єдналися, а голові новообраної громади не потрібно підписувати безліч розпоряджень на фінансування, довідок на зміни та інших фінансових документів по всіх радах тощо.

Також значно полегшиться процес формування кадрової політики об’єднаної територіальної громади з дотриманням законодавчо визначених процедур та єдиного штатного розпису.

Поступова передача радами, що об’єдналися, об’єктів комунальної власності до новоствореної територіальної громади з відповідними фінансовими та бюджетними показниками.

До 1 січня 2018 року є можливість поступово здійснити передачу із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст у власність таких об’єднаних територіальних громад відповідних бюджетних установ, розташованих на їхній території, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.

При цьому звертаємо увагу, що право власності на об’єкт виникає з дати підписання акту приймання-передачі комісією з питань передачі об’єктів. Оскільки податок на доходи фізичних осіб та міжбюджетні трансферти для новостворених громад будуть визначені лише з 1 січня 2018 року, такий документ варто підписувати не раніше 31 грудня 2017 року.

 

За інформацією сайту decentralization.gov.ua.