Прес-центр25 жовтня 2016, 11:10

Відбулося засідання міжвідомчої робочої групи щодо легалізації найманої праці

Ситуація із наповненням місцевих бюджетів знаходиться на постійному контролі облдержадміністрації, оскільки від цього багато в чому залежить стабільність і стійкість всієї фінансової системи області.

З метою вдосконалення роботи, спрямованої на збалансування місцевих бюджетів та реалізацію існуючих резервів наповнення дохідної частини, в області створено міжвідомчу робочу групу з питань реалізації заходів щодо легалізації найманої праці. Для більш ефективної організації роботи місцевими органами влади створені аналогічні групи на місцях.

Заступник голови облдержадміністрації Ольга Лішик провела засідання міжвідомчої робочої групи з питань реалізації заходів щодо легалізації найманої праці при ОДА.

Під час заходу було зазначено, що Головним управлінням ДФС у Луганській області визначено перелік суб’єктів господарювання, які знаходяться в категорії «ризикових», як резерв додаткових надходжень – виплачують заробітну плату нижче за середньогалузевий рівень, мають у штатній чисельності до 3-х найманих працівників та здійснюють трудомістку діяльність. Тобто, на цих підприємствах існує ймовірність використання праці неоформлених робітників та виплата заробітної плати в «конвертах».

У 2016 році 362 підприємства цієї категорії додатково залучено до сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного соціального внеску.

Ще одним резервом є підприємства, які декларують значні суми доходів при незначній кількості працюючих або звітують про відсутність найманої праці.

За результатами проведеної роботи в поточному році додатково залучено до оподаткування 40 таких підприємств-роботодавців.

Основною схемою мінімізації заробітної плати, яка використовується підприємствами, є виплата заробітної плати менш мінімально установленої, тобто 1450 гривень.

Зазначеній категорії підприємств приділяється особлива увага. За результатами проведеної роботи в поточному році їх кількість скоротилась на 162 підприємства.

Як результат проведеної роботи із реалізації Плану заходів щодо легалізації зайнятості населення, руйнування схем виплати заробітної плати «у конвертах» на 2016 рік, з початку року легалізовано 2 тис. найманих робітників, праця яких використовувалася роботодавцем без укладання трудових угод та виплачувалась заробітна плата без сплати до бюджету належних сум податку та єдиного внеску, підвищено рівень заробітної плати майже 6,1 тис. працівників.

Також було зауважено, що ще одним із розповсюджених порушень є здійснення підприємницької діяльності без державної реєстрації. Протягом поточного року виявлено та залучено до державної реєстрації 391 громадянин, які здійснювали незаконну підприємницьку діяльність, із них 249 громадян, які здійснювали транспортні перевезення. Проведеними заходами щодо легалізації їх підприємницької діяльності сплачено до бюджету понад 890 тис. грн податків і збору.

Результатом реалізації Плану спільних дій з початку поточного року стали додаткові надходження до бюджету податку на доходи фізичних осіб у сумі понад 97 млн грн та єдиного соціального внеску в сумі 118,6 млн гривень.

У ході проведення засідання було заслухано представників територіальних робочих груп (комісій) з цих питань, проаналізовано показники по кожній території та визначено проблемні питання в роботі на містах. Представники окремих територій поділилися результативним досвідом щодо реалізації заходів із легалізації зайнятості та усунення явища тіньової заробітної плати.

Надважливою проблемою в здійсненні заходів щодо легалізації зайнятості та руйнування схем виплат заробітної плати «у конвертах» є відсутність заходів державного нагляду і контролю спеціально уповноваженими органами у зв’язку з дією мораторію на проведення перевірок суб’єктів господарювання.

За підсумками засідання прийнято рішення щодо посилення координації дій між ГУ Держпраці у Луганській області, ГУ ДФС у Луганській області, ГУ ПФУ у Луганській області та облдержадміністрацією. Також надано доручення посилити роботу територіальних робочих груп з урахуванням успішного досвіду окремих районів; підготувати та направити звернення до центральних органів виконавчої влади та профільного Комітету Верховної Ради України щодо необхідності внесення змін до Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» стосовно скасування дії мораторію.