Інформація про роботу із зверненнями громадян Луганської обласної військової адміністрації за ІІ квартал 2024 року

Протягом ІІ кварталу 2024 року від мешканців Луганської області до
облдержадміністрації та через органи влади вищого рівня надійшло 71
звернення, з них письмових – 54, усних – 17.
Із загальної кількості звернень, що надійшли до облдержадміністрації
заяви склали 100 %. Всі звернення були своєчасно опрацьовані відділом роботи
із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації та передані на
виконання, згідно з дорученнями керівництва облдержадміністрації.
У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження
звернень громадян до облдержадміністрації зменшилось на 48,2 %. Враховуючи
колективні звернення, із заявами та пропозиціями звернулося 317 громадян.
Надходження звернень до облдержадміністрації від центральних органів
влади, профільних міністерств зменшилось на 23 % у порівнянні з аналогічним
періодом 2023 року. Через Офіс Президента України надійшло – 4 звернення, з
Кабінету Міністрів України – 1 звернення, через інші органи центральної
виконавчої влади – 5 звернень. Через Верховну Раду України, Офіс
Генерального Прокуратура України та Луганську обласну прокуратуру
звернень не надходило. Всі звернення перебували на контролі виконання в
облдержадміністрації.
Найбільша кількість звернень надійшла від громадян з інших областей
України або з-за її меж. Ці звернення склали 56,3 % від загальної кількості
отриманих. Це пов’язано з вимушеним переміщенням громадян області до
інших областей України або за межі країни, в зв’язку з тимчасовою окупацією
області.
За географічним показником в межах країни найчастіше зверталися
вимушено переміщені мешканці Сєвєродонецького району, які склали
25,4 % від загальної кількості отриманих звернень.
У звітному періоді від громадян, що мають почесні звання «Мати-Героїня»
та «Герой України», звернень не надходило.
У звітному періоді громадянами було порушено 78 питань, що на 44,3 %
менше, ніж за аналогічний період 2023 року. Найбільш актуальними для
заявників залишаються питання соціального захисту, які склали 33,3 % від
загальної кількості порушених питань.
Друге місце поділили питання праці/заробітної плати та забезпечення
дотримання законності, реалізації прав і свобод громадян, що склало відповідно
по 15,5 % від загальної кількості порушених питань.
Третє місце – це питання культурної спадщини – 7,7 % від загальної
кількості порушених питань. Громадян турбували питання перейменування
населених пунктів області, вулиць тощо.
Згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом та
керівником апарату обласної державної адміністрації на 2024, затвердженого
розпорядженням голови обласної державної адміністрації – керівником

обласної військової адміністрації від 16.01.2024 № 7, протягом звітного
періоду, проведено 3 прийоми та прийнято 3 громадянина області.
Відділом роботи із зверненнями громадян облдержадміністрації
здійснюється щоденний моніторинг виконання структурними
підрозділами облдержадміністрації та її апарату доручень, наданих головою
облдержадміністрації, його заступниками щодо розгляду звернень громадян,
надається методична допомога з організації відповідної роботи в умовах
воєнного стану.
Робота державних органів області, надання роз’яснень громадськості з
питань, пов’язаних із діями під час воєнного стану постійно висвітлювалась у
засобах масової інформації (337 публікацій). Крім цього, голова
облдержадміністрації - начальник військової адміністрації на регулярній основі
надає розлогі коментарі з актуальних питань в ефірі національного
телемарафону «Єдині новини» (44), коментує події на телебаченні
національного, регіонального та місцевого рівня, бере участь у телевізійних
програмах, які висвітлюють відповідну тематику, а також долучається до
форумів та дискусій.
На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 в
частині надання правової допомоги громадянам у створених координаційних
центрах для внутрішньо - переміщених осіб з Луганщини (хабах) було
запроваджено надання безоплатної правової допомоги: надання юридичних
консультацій і роз'яснень з правових питань тощо. За звітний період допомогою
з правових питань скористалася 80 осіб.
Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації
постійно вживаються заходи щодо забезпечення сталої роботи «гарячої лінії»
облдержадміністрації, оновлюється довідкова інформація, вживаються заходи
щодо своєчасного опрацювання звернень, які надійшли до Державної установи
«Луганський обласний контактний центр».
Протягом ІІ кварталу 2024 року державною установою «Луганський
обласний контактний центр» (далі – Центр), згідно з визначеними функціями і
завданнями якого забезпечення приймання, попереднє опрацювання і
надсилання за належністю звернень, що надійшли на Урядову «гарячу лінію» та
«гарячу лінію» облдержадміністрації опрацьовано 970 звернень, що на 22 %
перевищує показники відповідного періоду 2023 року.
Значне збільшення дзвінків відбулось на «гарячу лінію»
облдержадміністрації. Протягом ІІ кварталу поточного року отримано
906 дзвінків, що на 43 % більше ніж за аналогічний період 2023 року. На
746 дзвінків надано консультацій, довідкова інформація, інші 160 звернень, що
потребували письмової відповіді зареєстровано та передано на виконання до
військових адміністрацій територіальних громад області, структурних
підрозділів облдержадміністрації, територіальних підрозділів центральних
органів влади.
З Урядової «гарячої лінії» надійшло на 74 % звернень менше, ніж за
аналогічний період минулого року (64 проти 243).

За географічним розподілом, найбільше звернень отримано від вимушено
переміщених осіб з міст: Сєвєродонецька - 26, Лисичанська - 11 та загалом від
внутрішньо – переміщених громадян із Сєвєродонецького району - 49.
Найактуальнішою темою звернень залишається соціальна тематика - 36 %,
від загальної кількості отриманих на обидві «гарячі лінії» дзвінків. Домінували
питання соціальних виплат та надання гуманітарної допомоги. Інші питання
стосувалися діяльності органів виконавчої влади, поновлення документів,
житлової політики тощо.
Відділ роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації
щоденно здійснює моніторинг виконання структурними підрозділами
облдержадміністрації та її апарату доручень, наданих головою, його
заступниками доручень, щодо розгляду звернень громадян.
Порушень термінів розгляду звернень у звітному періоді не припущено.
Робота із зверненнями громадян залишаться на постійному контролі.