Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Лише 92 органи місцевого самоврядування в Україні (зі 173 міст обласного значення та 665 об’єднаних територіальних громад) отримали повноваження архітектурно-будівельного контролю. Про це свідчать дані Моніторингу процесу децентралізації влади та реформування місцевого самоврядування, підготовленого Мінрегіоном станом на 10 квітня 2018 року.
Серед цієї кількості – місто Київ та 20 міст обласного значення: Луцьк, Маріуполь, Тернопіль, Харків, Херсон, Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Ужгород, Одеса, Дніпро, Суми, Житомир, Черкаси, Сєвєродонецьк, Вінниця, Чернігів, Кропивницький, Миколаїв, Рівне. Зовсім незрозуміла позиція таких міст як Запоріжжя, Хмельницький, Полтава.
У Мінрегіоні дивуються, що органи місцевого самоврядування не поспішають приймати до сфери своїх повноважень архітектурно-будівельний контроль.
«Лише на рівні місцевої влади громад можуть найефективніше виконуватися функції просторового планування розвитку громад та архітектурно-будівельного контролю щодо відповідності цього розвитку містобудівній документації та стратегій розвитку. Що будувати, де будувати, кому будувати, яка якість будівельних робіт і безпечність об’єкту на території конкретної громади – хіба це в столиці видніше? Хіба не місцева влада та пильна громадськість мали б здійснювати контроль за будівництвом на своїй території? Більшість саме так і вважає, але чомусь не поспішає приймати такі повноваження. Так не має бути. Місцева влада повинна дбати про культуру і комплексність забудови території своєї громади, про інтереси населення в цьому контексті, зрештою, і про інтереси забудовників і виконувати ті повноваження, які і за логікою, і за законом мала б виконувати. З іншого боку, можливо існують якісь нормативні чи бюрократичні перешкоди – їх потрібно озвучити. Не виключаю, що з формуванням спроможних громад, ми підійшли до законодавчого закріплення обов’язкового здійснення функцій архбудконтролю великими громадами без зайвих проміжних етапів передачі», — прокоментував перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода.
Раніше Віце-прем’єр-міністр Геннадій Зубко заявляв, що завдяки децентралізації у системі держархбудконтролю формуються чіткі та прозорі правила як для місцевого самоврядування, так і учасників будівельної галузіза
За матеріалами прес-служби Мінрегіону