Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Питання ефективної діяльності центрів надання адміністративних послуг області обговорили на виїзному засіданні колегії Департаменту економічного розвитку, торгівлі та туризму Луганської облдержадміністрації, яке відбулося сьогодні, 9 серпня, у м. Кремінна.
«З метою створення зручних та доступних умов для отримання адміністративних та соціальних послуг, запобігання проявам корупції та усунення посередництва під час їх надання в області діють 20 центрів надання адміністративних послуг. Серед них: 11 – при районних державних адміністраціях, 4 міських центри та 5 центрів об’єднаних територіальних громад», – зауважив на початку розгляду питання заступник голови облдержадміністрації Геннадій Іваненко.
Докладно про стан, проблеми та перспективи діяльності центрів надання адміністративних послуг Луганської області розповіла заступник директора Департаменту економічного розвитку, торгівлі та туризму Людмила Ахтирська.
За її словами, з початку року розпочали роботу новостворені центри об’єднаних територіальних громад ‒ Чмирівської та Білокуракинської селищних рад, 8 серпня відкрився центр у Троїцькій селищній раді, а найближчим часом буде відкритий центр у Красноріченській селищній раді Кремінського району.
У центрах області працює майже 145 осіб, із них – 75 адміністраторів.
Людмила Ахтирська зазначила, що у ЦНАПах по області надається різна кількість видів адміністративних послуг. Найбільше послуг – 163 – громадянам надає центр м. Сєвєродонецька, а найменше – центр Чмирівської селищної ради – лише 25. А от у Біловодській та Новопсковській селищних радах через центр населенню надаються не лише адміністративні, а й соціальні послуги.
Серед найбільш популярних адміністративних послуг, які надаються через центри, – реєстрація бізнесу, речових прав на нерухоме майно, місця проживання тощо.
У центрах області запроваджується система електронізації послуг: надання адміністративних послуг через веб-портал igov.org.ua, попередній запис електронною поштою, консультування електронною поштою та через веб-сторінку Facebook, система електронної черги.
Завдяки платним адміністративним послугам, що надаються через ЦНАПи, протягом першого півріччя до місцевих бюджетів надійшло понад 3 млн грн і більше 200 тис. грн до державного бюджету.
Доповідачка окремо наголосила, що завдяки допомозі міжнародних організацій, спрямованої на створення та облаштування центрів, було виконано ремонти приміщень, оснащення сучасними меблями, обладнанням, програмним забезпеченням, навчання персоналу. «У рамках програм міжнародної допомоги для центрів придбано 20 робочих станцій для оформлення та видачі паспорта громадянина України у формі ID-картки та документів, що дають право громадянину України на виїзд за кордон та містять безконтактний електронний носій. Найближчим часом центром м. Лисичанська буде впроваджена ця послуга», – анонсувала вона.
Серед основних проблемних питань роботи ЦНАПів Людмила Ахтирська згадала про такі як фінансова підтримка, брак кваліфікованих кадрів, підключення робочих місць адміністраторів центрів до Держгеокадастру, дотримання графіка роботи центрів.
Окреслюючи перспективи розвитку ЦНАПів, доповідачка наголосила, що в рамках процесу децентралізації темпи створення об’єднаних територіальних громад є доволі швидкими, а отже необхідно зважено підійти до створення нових центрів.
«Під час прийняття рішення про утворення нових центрів ви повинні визначитись скільки і де потрібно створити ЦНАП, підрахувати витрати на утримання будівель або приміщень, каналів спецзв’язку, – звернулася Людмила Ахтирська до керівників райдержадміністрацій та ОТГ. – Не потрібно окремо створювати офіси з надання соціальних послуг або центри з надання послуг МВС – всі послуги повинні надаватися в одному місці. Центр повинен розміщуватися в центральній частині населеного пункту або іншому зручному для людей місці з розвинутою транспортною інфраструктурою. Новий центр повинен стати осередком позитивних змін, місцем спілкування з мешканцями громади, залучення громадян у процеси розбудови власного регіону».