Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Соціальна політика на регіональному та місцевому рівнях має бути спрямована на соціальний захист різних верств населення, що опинились у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої підтримки, у тому числі осіб з інвалідністю, формування поваги до їх прав, особистості та гідності, забезпечення доступу таких громадян до об’єктів громадського та цивільного призначення, благоустрою, інформації, зв'язку тощо.
Діяльність системи соціального захисту полягає не тільки в своєчасності надання гарантованих державою соціальних виплат, але й забезпеченні ефективних та доступних соціальних послуг, що мають надаватися з урахуванням індивідуальних потреб.
З метою організації відповідної роботи в 2016 році була затверджена Регіональна цільова програма вдосконалення та розвитку соціальних послуг в Луганській області на 2016-2019 роки «Турбота».
Про стан виконання «Регіональної цільової програми вдосконалення та розвитку соціальних послуг в Луганській області на 2016-2019 роки «Турбота» доповіла заступник директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Інна Сердюкова.
Високий рівень охоплення соціальними послугами має населення у м. Рубіжне (99,7%), Білокуракінського (96%), Кремінського (95%), Старобільского (97 %), Сватівського (91%) районах.
Соціальні послуги надаються установами та закладами соціальної сфери, сьогодні триває робота стандартизації соціальних послуг та переведення установ на систему надання соціальних послуг в рамках Державних стандартів та впровадження інноваційних соціальних послуг (підтримане проживання, паліативний догляд).
Наразі соціальні послуги в області надають обласні стаціонарні установи, територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центри соціальної реабілітації, ЦСССДМи та інші соціальні установи.
Протягом звітного періоду на базі Департаменту проведені щоквартальні семінари-наради для керівників та фахівців будинків-інтернатів, при підтримці Луганського ВП "Центр Розвитку Місцевого Самоврядування" проведено 4 семінари з питань організації надання соціальних послуг та адміністративних послуг в соціальній сфері в умовах децентралізації за участю фахівців терцентрів, ЦНСП, УСЗН, посадових осіб районних та міських органів виконавчої влади та ОТГ, відповідальних за роботу соціальної сфери на місцях.
Мультидисциплінарними командами, створеними на базах терцентрів та обласних стаціонарних установ протягом І півріччя 2018 року вжиті заходи по ознайомленню клієнтів, підопічних, їх родичів, опікунів або осіб, що їх замінюють, з Державними стандартами надання соціальних послуг та проведені внутрішні моніторинги з метою визначення повноти та якості наданих послуг.
У структурі терцентрів діють 56 відділень, які щоденно надають соціальні послуги людям похилого віку, особам з інвалідністю, у тому числі:
-18 відділень соціальної допомоги вдома – обслуговано понад 6,5 тис. осіб, у сільській місцевості – 4,9 тис. осіб;
-18 відділень денного перебування – обслуговано 8,2 тис. осіб, у сільській місцевості – 6,4 тис. осіб;
-1 відділення стаціонарного догляду на 30 ліжко–місць – обслуговано 30 осіб, у сільській місцевості – 21 особу;
-14 відділень організації надання адресної грошової та натуральної допомоги – обслуговано 11,0 тис. осіб (виключно зазначеним відділенням – 5,9 тис. осіб), у сільській місцевості – 8,5 тис. осіб (виключно зазначеним відділенням – 4,7 тис. осіб);
- 5 інших відділень – обслуговано 1,4 тис. осіб, у сільській місцевості – 1,1 осіб.
За підсумками першого півріччя 2018року рівень охоплення соціальними послугами осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, має позитивну динаміку в порівнянні з відповідним періодом 2017 року.
Інна Сердюкова