Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Про ситуацію на споживчому ринку області в умовах карантинних заходів і режиму надзвичайної ситуації на прес-брифінгу розповіла заступник директора Департаменту економічного розвитку, зовнішньоекономічної діяльності та туризму Луганської облдержадміністрації Людмила Ахтирська.
Вона нагадала, що рішеннями Уряду щодо запобігання поширенню в України гострої респіраторної хвороби COVID-19 з 17 березня до 24 квітня 2020 року заборонено роботу підприємств торговельного і побутового обслуговування населення, закладів громадського харчування та торговельно-розважальних центрів. Дозволена роздрібна торгівля продуктами харчування, засобами гігієни, лікарськими засобами та виробами медичного призначення, пальним, ветеринарним препаратами, кормами, пестицидами та агрохімікатами, насінням і садивним матеріалом, засобами зв’язку. Також продовжується надання послуг з громадського харчування із застосуванням адресної доставки.
Крім того, розпорядженням голови обласної державної адміністрації Сергія Гайдая від 17 березня 2020 року на період дії карантину припинено проведення ярмарків та виїзної торгівлі на території області.
Роботу всіх ринків заборонено з 19 березня рішенням регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.
Сьогодні регіон має значну та розгалужену мережу продуктових магазинів, майже дві тисячі. Половина з них – у сільській місцевості. Діють національні та місцеві мережі продовольчих супермаркетів. Серед них: «Сім’я» ТОВ «Продукти» та ТОВ «Гведеон» – 19, ТОВ «АТБ-маркет» – 13 супермаркетів, «Сільпо» ТОВ «Фоззі Фуд» – 3, «Велика кишеня» ТОВ «Фудмережа» – 1.
Враховуючи всю нестандартність ситуації, очільником області проведено зустрічі з керівниками крупних торгових мереж для з’ясування питань продовольчої забезпеченості.
«Наразі всі харчові магазини працюють у звичайному штатному режимі. Поставки продуктів та предметів першої необхідності здійснюються постійно та без затримок», – наголосила Людмила Ахтирська.
Споживчий ринок області повністю задовольняє попит населення усіма групами продовольчих товарів.
Важливо зазначити, що торговельні мережі переформатували свою роботу. Частіше завозиться товар. Наприклад, цукор та крупи раніше завозилися через день, то наразі кожного дня.
Спікер зазначила, що нажаль упродовж останніх днів спостерігається зростання роздрібних цін на деякі продукти не тільки у Луганській області, але й у всіх регіонах країни.
В основному це пов’язано зі збільшенням оптово-відпускних цін виробника на основні продукти харчування, які найбільш користуються попитом у споживачів, в деяких випадках – девальвації гривні.
Людмила Ахтирська нагадала, що державне регулювання цін на основні продукти харчування, яким передбачалось повноваження облдержадміністрацій щодо встановлення мінімальних торгівельних надбавок, скасовано у 2017 році. Мета цього рішення – дерегуляція бізнесу.
«Необґрунтоване підвищення цін деякими суб’єктами господарювання це, перш за все, – питання соціальної відповідальності бізнесу в складних умовах, в яких опинилася наша країна», – зауважила вона.
Водночас, 25 березня Урядом запроваджено щоденний моніторинг цін на основні соціально значущі продукти харчування і лікарські засоби в усіх регіонах України.
За результатами обстеження Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства спільно з Антимонопольним комітетом, Держпродспоживслужбою у разі необхідності вживатимуться відповідні заходи реагування.
Зауважено, що в магазинах максимально запроваджені санітарні вимоги щодо торгівлі. Робітники працюють у спеціальних масках та рукавичках, встановлено дозатори з антисептиками, збільшено частоту обробки всіх поверхонь дезінфікуючими засобами (кас, візків, вітрин, дверних ручок, підлог тощо).
У більшості магазинів обмежено кількість покупців, які перебувають там одночасно, у розрахунку одна особа на 10 кв. м торговельної площі. Проведено маркування санітарної відстані 1,5 м між покупцями.
«При відвідуванні супермаркету або магазину давайте пам’ятати, що сьогодні ми живемо в умовах дії карантину та загрози розповсюдження небезпечної інфекції. Тільки при дотриманні всіх санітарно-гігієнічних умов, зменшенні соціальних контактів ми убезпечимо себе та своїх близьких від випадку зараження», – наприкінці виступу наголосила Людмила Ахтирська.