Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман неодноразово заявляв, що якісний ремонт українських доріг є одним з пріоритетів Уряду. Починаючи з 2016 року фінансування дорожньої галузі щорічно збільшується. В бюджеті на 2019 рік передбачено більше 55 млрд гривень.
Коли Уряд Володимира Гройсмана приступив до масштабного ремонту доріг, зі 170 000 км українських шляхів станом на 2016 рік понад 90% були визнані такими, що не відповідають нормам. Причина такого стану – хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт та утримання доріг.
Протягом 10 років будівництво, капітальний ремонт та реконструкція в країні майже не проводилися, а робота Укравтодору була заблокована.
З квітня по червень 2016 року Урядом були розблоковані рахунки Укравтодору, проведені ключові тендери. В 2016 році профінансовано відновлення 900 км доріг. В 2017 році – вже понад 2100 км. Це найбільша кількість доріг, що відремонтована за рік, з 2005 року.
В результаті цього року буде якісно відремонтовано близько 3 500 км автошляхів, з них 1100 км – державних шляхів.
Створений Дорожній фонд, починаючи з 2018 року, забезпечує гарантоване фінансування українських доріг. Цього року на їх ремонти і будівництво спрямовано близько 46 млрд гривень, з них 11,5 передається в регіони на ремонт місцевих доріг.
В проекті бюджету на 2019 рік Урядом передбачено виділення 55 млрд гривень на дорожню галузь, з них 17,6 млрд гривень – на місцеві дороги. Ще 2,5 млрдгривень піде на безпеку дорожнього руху.
«Це частина реалізації нашої стратегії – за п’ять років з’єднати всі обласні центри України. Наголошую: українці мають право їздити по добрих дорогах і будуть їздити по якісних дорогах», – заявив Прем’єр-міністр Володимир Гройсман.
З цього року Укравтодор відповідальний за ремонт і утримання доріг тільки державного значення. Кошти для ремонтів доріг місцевого значення передаються через Дорожній фонд на місця, і вже місцева влада визначає, ремонт яких доріг є пріоритетним для цього регіону.
Дороги мають будуватись за новими стандартами. Тепер якість ремонтів державних доріг суворо контролюється, а тендери проводяться винятково в системі ProZorro. Також Укравтодор зробив жорсткішими вимоги до підрядників – тепер за всіма контрактами на середній ремонт – гарантія не менше 5 років, на капітальний – не менше 10 років. Крім держави, ремонти доріг контролюють також незалежні експерти і громадські організації.
«Держаудитслужба постійно перевіряє фінансову звітність, плюс існує система лабораторних досліджень. Бригади роблять проби і визначають, чи відповідає технологія нормам. Жодної гривні ми не платимо за погано зроблені дороги. Цього року зроблено біля трьох тисяч таких досліджень. Плюс 300-400 різних перевірочних заходів, які дозволяють добиватися якості», – заявив Володимир Гройсман.