Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
З метою контролю за ефективним використанням бюджетних коштів державним Головним управлінням Національної соціальної сервісної служби у Луганській області у 2021 році проведено планові перевірки 4 управлінь соціального захисту населення та 4 служб у справах дітей області, а також позапланову перевірку закладу інституційного догляду та виховання дітей.
В управліннях соціального захисту населення було перевірено дотримання вимог законодавства щодо надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива; державної допомоги сім’ям з дітьми; державної соціальної допомоги особам з інвалідністю та дітям з інвалідністю; тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату; послуги з догляду за дитиною до трьох років «муніципальна няня»; соціальної підтримки багатодітним сім’ям.
В ході перевірок вивчено 1795 особових справ. Встановлено порушення вимог законодавства під час призначення/перерахунку допомог та субсидій, а саме виявлено порушень на загальну суму 586 133,74 грн, з яких недоплати склали 579 135,70 грн та переплати 6 998,04 грн.
Завдяки перевіркам на 20 дітей з інвалідністю опікунам та піклувальникам проведено доплату державної допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування, на загальну суму 577 431,70 грн.
Виявлені порушення усунені шляхом проведення перерахунку. На теперішній час одержувачам державної допомоги проведено зазначені доплати.
За результатами перевірок управлінням соціального захисту населення області рекомендовано:
забезпечити своєчасне опрацювання рекомендацій за результатами верифікації;
вживати всіх необхідних заходів щодо дотримання вимог Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги стосовно оформлення особових справ;
дотримуватися вимог чинного законодавства під час надання державних допомог та субсидій.
Під час перевірок служб у справах дітей територіальних громад перевірено:
організацію роботи та ведення діловодства;
порядок передачі особових справ від районних державних адміністрацій до громади;
готовність до впровадження Єдиної інформаційно-аналітичної системи «Діти»;
здійснення заходів соціального захисту дітей, встановлення опіки та піклування над дітьми, влаштування в дитячі будинки та прийомні сім'ї;
ведення обліку дітей-сиріт, дітей позбавлених батьківського піклування, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу;
дітей, які опинились в складних життєвих обставинах;
вивчення стану дотримання законодавства з питань надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів.
У ході вибіркових перевірок особових справ дітей проаналізовано 347 справ.
За результатами перевірок були надані рекомендації щодо приведення у відповідність вимогам Типового положення про комісію з питань захисту прав дитини, Положення про Комісію з питань захисту прав дитини; перегляду та коригування індивідуальних планів соціального захисту дитини, залишеної без батьківського піклування, дитини-сироти, дитини, позбавленої батьківського піклування тощо.
Дотримання вимог законодавства, здійснення всіх можливих профілактичних заходів повинно бути спрямовано на недопущення, мінімізацію і подолання складних життєвих обставинах родин, забезпечення гідних умов для дитини, захист її життя та здоров’я.
Такі перевірки є дуже важливими тому, що завжди повинен бути контроль за дотриманням вимог законодавства під час надання соціальної підтримки.