Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Луганське регіональне відділення Асоціації міст України провело засідання за участі виконавчого директора ВАОМС "Асоціація міст України" Олександра Слобожана та народного депутата України Віталія Курила.
В засіданні регіонального відділення взяли участь міські та селищні голови Луганської області, а саме: міст Сватове, Кремінна, Старобільськ, Попасна, Щастя, Привіллля та об'єднаних громад - Новопсковської, Білокуракинської, Красноріченської, а також Петропавлівської селищної громади, яка увійшла до складу Щастинської ОТГ.
До засідання долучилися також міські та селищні голови футбольної збірної команди Асоціації міст України, а саме смт. Сосниця, Чернігівська область, смт. Брацлав Вінницька область, м. Помічна Кіровоградська область, м. Гнівань Вінницька область, м.Дерижня, Хмільницька область, м. Хмельницький, м. Градіжськ Полтавська область, с.Новоданилівка, Запоріжська область.
Після бурхливої дискусії навколо законопроектів щодо реформування місцевого самоврядування та його розвитку були прийняті наступні рішення, які підтримані народним депутатом України, заступником голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва, регіональної політики на місцевого самоврядування Віталієм Курилом:
1. Підтримати рішення правління Сумського регіонального відділення Асоціації міст України від 10 серпня 2017 року, в якому зазначено, що запропонована Законопроектом «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування в Україні» концепція державного контролю за діяльністю ОМС не узгоджується з вимогами Конституції України та взагалі не прийнятна в рамках децентралізації ОМС, оскільки орган державного контролю наділяється неконтрольованим повноваженням зупиняти дію актів ОМС. Наголошено, що такі дії органу державного контролю можуть створити передумови для політичних маніпулювань, тиску на ОМС , корупційних правопорушень та поставити під загрозу здійснення місцевого самоврядування на відповідних територіях України, що суперечить положенням частин другої, четвертої статті 5, статті 7 Конституції України .
2. Звернутися до Кабінету Міністрів України з пропозицією не вносити на розгляд Верховної Ради будь-який законопроект щодо здійснення державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та Законам України з боку місцевих державних адміністрацій до прийняття відповідних змін в Конституції України.
3. Вважати доцільним розглянути питання державного контролю за відповідністю рішень органів місцевого самоврядування Конституції та Законам України на ХІІІ Українському муніципальному форумі.
4. Узяти до відома інформацію Виконавчого директора ВАОМС «Асоціація міст України» Слобожана О.В. про законопроекти України з питань реформування місцевого самоврядування :
• Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до територіальних громад міст обласного значення (№ 6466);
• Про законопроекти щодо надання об’єднаним територіальним громадам повноважень з управління земельними ресурсами за межами населених пунктів (розроблені АМУ та Мінрегіоном) ;
• Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (№ 6403);
• Про проект Державного бюджету України на 2018 рік;
• Про проект закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» (№ 2489);
5. Підтримати розроблені АМУ та інші законопроекти в сфері розвитку місцевого самоврядування, а саме:
5.1. Необхідно прийняти зміни до законодавства щодо добровільного приєднання територіальних громад сіл, селищ до громад міст обласного значення (законопроект № 6466). Це дозволить розблокувати процес укрупнення територіальних громад міст обласного значення.
5.2. Необхідно законодавчо вирішити проблеми розпорядження землями за межами населених пунктів в межах юрисдикції громади та підтримати відповідний законопроект, який підготувала Асоціація міст України і передала на розгляд Кабміну. Це дозволить об’єднаним територіальним громадам розпоряджатися землями державної власності за межами населених пунктів в межах своїх територій, а також отримати повноваження щодо зміни цільового призначення земельних ділянок приватної власності
5.3.Вкрай необхідно вирішити долю законопроекту про службу в органах місцевого самоврядування (№2489), з метою запровадження нових підходів до відбору кадрів та гідну оплату праці та розширення повноважень і збільшення можливостей в формуванні професійного кадрового корпусу на рівні місцевого самоврядування.
5.4.Необхідно прийняття законопроекту про внесення змін до закону «Про регулювання містобудівної діяльності» (№6403), який врегульовує питання планування та забудови територій, а також визначить відносини при розробці та затвердженні документації з просторового планування.
5.5.Необхідно прийняття у другому читанні Закону України про Державний бюджет України на 2018 рік (має бути прийнятий у листопаді 2017-го року).
6. Внаслідок втрат дохідної частини місцевими бюджетами розглянути питання відміни прийнятих Законом України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» № 1669 від 2 вересня 2014 внесені зміни до Податкового кодексу України (підпункти 38.6, 38.7, 38.9 пункту 38 підрозділу 10 розділу ХХ) ) податкових пільг в частині звільнення від плати за землю, податку на нерухоме майно, орендної плати за користування комунальним майном, єдиного податку для платників четвертої групи для міст, сіл, селищ розташованих на лінії зіткнення. Підготувати звернення АМУ до відповідних Комітетів Верховної ради України.
Джерело: Луганське РВ АМУ