Прес-центр24 лютого 2017, 15:02

На Луганщині відбувся практикум застосування законодавства на тему: «Бюджети громад. Підвищення ефективності управління видатками місцевих бюджетів»

Даний захід організовано Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України в рамках проекту ПУЛЬС (USAID). В практикумі прийняли участь 20 представників управлінь та відділів фінансів міських та селищних рад Луганської області, а саме: м.Сєвєродонецьк, м.Лисичанськ, м.Рубіжне, м.Кремінна, м.Привільне, сел.Петропавлівка, а також Чмирівська об'єднана територіальна громада.

Під час практикуму було проаналізовано норми Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» в частині формування місцевих бюджетів, розглянуто питання застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі в частині управління видатками місцевих бюджетів, принципи програмно-цільового методу в бюджетному процесі та роль стратегічного планування в прийнятті ефективних управлінських рішень в системі фінансів. Учасники навчалися розробляти паспорт бюджетної програми та ознайомилися із показниками - стимуляторами та показниками - дестимуляторами.

Серед основних питань, які турбували учасників практикуму: чому програмно-цільовий метод не застосовується місцевими бюджетами Луганської області, низький рівень знань розпорядників коштів щодо методів застосування програмно-цільового методу, налагодження тісного зв'яку між Стратегією розвитку громади та бюджетом за програмно-цільовим методом. Наприкінці заходу було зрозуміло, що необхідно провести ще один практикум із програмно-цільового методу бюджетування для розпорядників бюджетних коштів.

Окрім того, усі учасники практикуму дійшли висновку, що програмно-цільовий метод бюджетування має
такі переваги:
1. Забезпечення прозорості бюджетного процесу, що чітко визначає цілі і завдання,на досягнення яких витрачаються бюджетні кошти, підвищення рівня контролю за
результатами виконання бюджетних програм.

2. Забезпечення за результатами виконання бюджету здійснення оцінки діяльності учасників бюджетного процесу щодо досягнення поставлених цілей та виконання завдань,
а також проведення аналізу причин неефективного виконання бюджетних програм.

3. Упорядкування організації діяльності головного розпорядника бюджетних коштів щодо формування і виконання бюджетних програм шляхом чіткого розмежування
відповідальності за реалізацію кожної бюджетної програми між визначеними головним розпорядником бюджетних коштів відповідальними виконавцями бюджетних програм.

4. Посилення відповідальності головного розпорядника бюджетних коштів за дотримання відповідності бюджетних програм законодавче визначеній меті його діяльності, а також за фінансове забезпечення бюджетних програм і результати їх
виконання.

5. Підвищення якості розроблення бюджетної політики, ефективності розподілу і використання бюджетних коштів.