Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Близько 120 представників Центру первинної медико-санітарної допомоги Сєвєродонецька взяли участь у тренінговому навчанні в рамках реформи первинного рівня медицини. Навчання стало можливим внаслідок проектного співробітництва Сєвєродонецької міської ради з проектом «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Протягом 19 - 24 листопада менеджери, лікарі і сестринський персонал центру вивчали нові принципи клієнт-орієнтованої медицини.
Про те, що нового змогли дізнатися, і як отримані знання будуть впроваджуватися, ми попросили розповісти самих учасників тренінгового навчання. Перші секрети про зміни, які відбулися і ще очікуються у Сєвєродонецькому Центрі первинної медико-санітарної допомоги, озвучив керівник підприємства Чорний Ігор Анатолійович.
- Ігорю Анатолійовичу, що вже зроблено в процесі реформування первинного рівня медицини, які перші зміни, Ви могли б відзначити?
- На сьогодні медичний заклад реорганізовано в комунальне некомерційне підприємство. Завдяки нашим міжнародним партнерам, а саме проекту «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), що фінансується USAID, здійснена комп'ютеризація та автоматизація робочих місць, почалися ремонтні роботи трьох рецепцій зі зміною концепції, орієнтованої на потреби клієнта послуг первинної медичної допомоги. Укладено договір комунального некомерційного підприємства з Національною службою здоров'я України, отримана відповідна ліцензія. Активно проходить процес підписання декларацій лікарів первинної медичної допомоги з пацієнтами і на сьогоднішній день вже підписано 64 тисячі декларацій, це більше 50% жителів міста. Здійснено перехід на фінансування нашого підприємства від Національної служби здоров'я України. Тому зараз ми почали обговорення на підприємстві проекту Колективного договору та плануємо мотивувати персонал у вигляді преміювання і бонусів за якісну роботу. Також закладаємо в колдоговір соціальний пакет і правову захищеність наших співробітників. Є звичайно ще невирішені питання, наприклад, лабораторні обстеження. Поки ми вирішуємо це на старих зв'язках з лабораторіями, які знаходяться в багатопрофільній лікарні. Але в подальшому плануємо через тендерні процедури визначати з ким і на яких умовах проводити затверджений перелік обстежень в рамках програми державних медичних гарантій.
- Тренінги для персоналу. Як Ви вважаєте, що вони дали Вашим співробітникам?
- Не сумніваюся, що тренінги вплинуть позитивно на розвиток нашого комунального некомерційного підприємства. І це пояснюю тим, що світ швидко змінюється і в нього входять нові підходи в управлінні, технології, методи комунікації з населенням. І нашому медичному персоналу сьогодні не вистачає цих знань. Навіть механізм фінансування комунального некомерційного підприємства від Національної служби здоров'я України заснований на інформаційній системі eHealth. Тому, здатність медперсоналу управлятися з гаджетами, з комп'ютером, з багатофункціональним пристроєм, призначення лікаря, рекомендації, електронні рецепти - все це при відповідному програмному забезпеченні і можливості розширення його модулів може бути використано для прискорення надання послуг та поліпшення клієнтського сервісу. Я вже не кажу про нові знання в системі комунікацій і правилах клієнтського сервісу.
- Ігорю Анатолійовичу, а в чому, на Ваш погляд, головна перевага медичної реформи?
- Я думаю, це новий принцип роботи з пацієнтом - клієнтоорієнтованість. Ми повинні підвищити якість надання первинної медичної допомоги, якість клієнтського сервісу, впровадити нові партнерства на місцевому рівні. А для цього нам необхідно розробити Стратегію розвитку нашого комунального некомерційного підприємства і впровадити систему моніторингу. Розробивши відповідні індикатори та проаналізувавши їх, зможемо розуміти в правильному напрямку ми рухаємося в сфері підвищення якості послуг первинної медичної допомоги і менеджменту нашого підприємства.
Якщо розглядати зміну принципу фінансування, коли оплата йде не за фізичне функціонування будівель, наявність ліжок і стін, а з позиції - «гроші ходять за пацієнтом», то в кінцевому підсумку реформи первинного рівня медицини, ми отримуємо зацікавленого в здоров'я пацієнта - клієнта, доктора . І наша мета - це не тільки лікувати якісно, але і проводити активну профілактичну роботу, яка не вимагає великих витрат, но дуже дієва в плані збереження здоров'я і запобігання захворюванням наших пацієнтів. В результаті і пацієнт задоволений і здоровий, і Центр первинної медико-санітарної допомоги економить, тому що лікування вимагає великих витрат, ніж профілактика.
Свою думку про дводенну навчальну програму сказали і самі учасники тренінгового компонента для медперсоналу. Тренінг включав в себе шість навчальних модулів: принципи реформування системи охорони здоров'я, побудова ефективної системи первинної медичної допомоги, стратегічне планування та фінансування комунального некомерційного підприємства, управління персоналом, клієнтський сервіс і зовнішні комунікації комунального некомерційного підприємства.
Сімейний лікар амбулаторії № 1 Олександр Громаченко після завершення тренінгової програми зазначив наступне:
- На цьому тренінгу я більше дізнався про реформу первинного рівня медицини. Мені сподобалася робота тренерів, і сама структура навчання: теорія, практика, інтерактивний формат ... В голові все відразу відклалося і склалося в зрозумілий процес. Те що візьму для себе на 100% - так це питання комунікації. Буду втілювати теорію на практиці. Я отримав знання як правильно розмовляти з пацієнтом, як з ним працювати, щоб він не перейшов до іншого лікаря. Мені сподобався формат тренінгу і хотілося б, щоб таке навчання проводилося частіше. Це не лекції, коли сидиш і засинаєш, а інтерактив, який дозволяє брати участь в дискусіях, отримувати відповіді на всі проблемні питання, необхідні для практичного втілення принципів реформи.
Свого колегу підтримала Олена Семікіна, сімейний лікар амбулаторії № 1, яка наголосила на важливості отриманих знань в побудові фінансової структури підприємства, можливість отримання додаткових джерел фінансування в рамках реалізації міських програм, спрямованих на профілактику різних захворювань, міжнародної технічної допомоги, встановлення партнерств з установами вторинного рівня медицини, соціальними службами та інше.
Медична сестра амбулаторії № 2 Олена Мішина поділилася отриманими знаннями формування медичної практики:
- Я зрозуміла, що ми з сімейним лікарем і нашим пулом пацієнтів - клієнтів є медичною практикою і від того, наскільки довірливими, теплими, відкритими будуть наші відносини і якісними наші прийоми, буде залежати стійкість нашого підприємства в цілому.
Спеціаліст рецепції амбулаторії № 2 Крістіна Мілько так само поділилася досвідом, отриманим в процесі тренінгів:
- Я почула багато нового. І зрозуміла, що повинна поміняти підходи в роботі та орієнтуватися на потреби пацієнтів. В принципі ми й раніше доброзичливо ставилися до людей. Але, як я зрозуміла, цього недостатньо. Необхідно стандартизувати правила роботи з пацієнтами-клієнтами, впроваджуючи єдині для Центру первинної медико-санітарної допомоги стандарти клієнтського сервісу. І головне, важливі правила роботи з «незадоволеним клієнтом».
Підводячи підсумки перших кроків в процесі реформування первинного рівня медицини в місті Сєвєродонецьку, можна зробити висновок, що важливими факторами в досягненні успіхів є відкритість до змін, надійність партнерства і отримання нових знань - це дозволить вивести підприємство на новий більш якісний рівень надання послуг. І незабаром ми зможемо переконатися в цьому, отримавши відгуки безпосередньо від задоволених пацієнтів - клієнтів. А вже зараз ми бачимо потребу інших територій області в розширенні даного досвіду Сєверодонецька.
Проект «Реформа охорони здоров'я на Сході» реалізується Сєвєродонецькою міською радою в рамках проекту «Зміцнення громадської довіри» (UCBI II), що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).