Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Для цього необхідно уважно стежити за діями касира. Обслуговуючи покупця товарів касир повинен відповідно до п.23 постанови Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення»:
чітко назвати суму, що підлягає сплаті, суму, одержану від споживача, і покласти гроші окремо на видному місці;
оформити розрахунковий документ на повну суму покупки;
назвати споживачеві належну йому суму здачі та видати її разом з розрахунковим документом, при цьому паперові купюри і розмінну монету видати одночасно.
Про послідовність вказаних дій необхідно пам'ятати, оскільки деякі касири, користуючись неуважністю покупців, дають здачу в такому порядку: спочатку чек, потім дрібні гроші, якщо покупець ще не відійшов – паперові купюри.
Якщо виникло спірне питання між продавцем і покупцем товару щодо наданої купюри грошей, то у цьому випадку необхідно перевірити касу (сума готівки у касі і сума, яка зафіксована у касовому апараті або яка зазначена у розрахункових квитанціях, повинні співпадати). Якщо грошей виявиться більше ніж зафіксовано, це і є гроші покупця. Касир не повинен мати особистих грошей на місці проведення розрахунку (в касі, грошовому ящику, сейфі тощо).
Слід пам'ятати, правильність розрахунку необхідно перевіряти на місці, не відходячи від каси.
Необхідно мати на увазі, що бувають інші форми обрахування. Наприклад, коли покупець придбаває багато товарів, касир включає вартість покупки, яку покупець не купував. Бувають випадки, коли ціна на товар, зазначена на вітрині, не співпадає з ціною, вказаною у чеку. Тому, необхідно уважно звіряти ціни товарів, які реально купуються, з тими, що вказані у чеку.
Якщо під час розрахунку споживач встановить невідповідність ціни товару, необхідно звернутися до керівництва магазину з вимогою зробити відповідний перерахунок. Якщо споживачу законні вимоги відмовляться задовольнити, треба зробити відповідний запис у «Книзі відгуків і пропозицій» і звернутися за консультацією до спеціалістів структурних підрозділів райдержадміністрацій, виконавчих органів місцевого самоврядування, які відповідають за питання захисту прав споживачів (перелік таких підрозділів та їх контакти можна отримати за посиланням).