Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Виїзне засідання Робочої групи Кабінету Міністрів України відбувається 2-3 липня в Луганській області.
Перший день учасники провели засідання у прифронтовій Станиці Луганській.
«Наша мета – розглянути питання, що стосуються населених пунктів, розташованих вздовж лінії розмежування, критичні проблеми та знайти шляхи їх вирішення», – зауважив заступник голови облдержадміністрації Юрій Клименко, відкриваючи засідання.
До складу урядової делегації увійшли державний секретар Міністерства інфраструктури Андрій Галущак, заступник Міністра оборони Анатолій Петренко, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі Михайло Тітарчук, заступник Міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб Георгій Тука, заступник Міністра аграрної політики та продовольства Віктор Шеремета, заступник Міністра соціальної політики Микола Шамбір, т.в.о. державного секретаря Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Ігор Корховий, Юрій Джигир заступник Міністра фінансів, Вадим Троян заступник Міністра внутрішніх справ, Геннадій Пліс заступник держсекретаря Кабінету Міністрів України, Денис Рибальченко державний експерт експертної групи з питань тимчасово окупованих територій.
Учасники делегації відвідали КПВВ «Станиця Луганська», поспілкувалися з людьми, які перетинають лінію розмежування, та службовцями, які працюють безпосередньо на пункті пропуску.
Як зауважив Геннадій Пліс, до складу робочої групи, що прибула на Луганщину, увійшли люди, які на практичному рівні вирішують винесені на розгляд питання.
Члени Кабміну заслухали доповіді структурних підрозділів обласної державної адміністрації, представників місцевої влади, територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади та військових.
Найбільш важливим є вирішення проблеми, від якої потерпають щоденно тисячі людей, які перетинають лінію розмежування у Станиці Луганській. На думку урядовців, порядок переміщення осіб та товарів через КПВВ «Станиця Луганська» потребує вдосконалення. Необхідно зменшити час перебування людей на контрольно-пропускному пункті. Одним із запропонованих шляхів вирішення питання є створення логістичного центру в цьому населеному пункті.
Також були розглянуті гуманітарні питання щодо компенсації власникам зруйнованого або пошкодженого житла, пораненим, а також виплати сім’ям загиблих.
Невирішеними залишаються питання щодо погашення заборгованості за спожиті комунальні послуги військовими підрозділами, які мешкали у приватних будинках та адміністративних будівлях, а також компенсації збитків аграріям у зв’язку з проведенням АТО/ООС та використанням підрозділами Збройних Сил України сільськогосподарських угідь під фортифікаційні споруди.
Відсутність залізничного сполучення аграрних районів області – нагальна проблема, що виникла внаслідок воєнних дій. Фермерські господарства вимушені перевозити свою продукцію виключно за допомогою автотранспорту. Наслідком чого є руйнування доріг та значне здорожчання логістичних витрат. Відтак, вирішення на рівні держави потребують питання відновлення вантажних та пасажирських залізничних перевезень та відбудови автомобільного сполучення, зокрема, смт Станиця Луганська – м. Сєвєродонецьк шляхом проведення капітального ремонту доріг.
У ході засідання урядовці також обговорили надання у 2019 році цільової субвенції з Державного бюджету на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2019 № 468 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 05.09.2018 № 708», на виплату надбавки при оплаті праці робітникам державних і комунальних установ, закладів, організацій, які фінансуються з бюджету і розміщені в населених пунктах на лінії зіткнення.
Питання, винесені на порядок денний виїзного засідання урядової делегації, будуть більш детально розглянуті на найвищому державному рівні. Шляхи їх вирішення будуть розроблені, зокрема, в рамках роботи профільних міністерств.