Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Професійно-технічні навчальні заклади Луганщини підвищують рівень якості освіти та матеріально-технічного оснащення. Про це сьогодні під час брифінгу розповів голова Асоціації освітян Луганщини, директор Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти в Луганській області Володимир Артюшенко.
За його словами, в області успішно впроваджується та розширюється дуальна форма навчання, тобто поєднання теорії та практики в навчальному процесі у співвідношенні 30% до 70%. За навчальним планом 1-2 тижні учні перебувають у навчальному закладі на теоретичному навчанні та 7-8 тижнів – на підприємстві, опановуючи практичні навички на робочому місці.
Зокрема, у 2017-2018 навчальному році цю форму навчання було запроваджено у Вищому професійному училищі №92 м. Сєвєродонецька з професії «Кухар». Підприємства, які підтримали таку форму освіти ПТНЗ, у минулому навчальному році передали на баланс навчального закладу устаткування на суму 15 тис. грн, а учні під час виробничої практики заробили 16,5 тис. грн. За результатом такої співпраці викладачі зафіксували підвищення рівня навчальних досягнень учнів на 35%.
Як зазначив Володимир Артюшенко, у 2018-2019 навчальному році цей експеримент буде поширено ще на 6 закладів профтехосвіти Луганської області, а також буде долучено ще 5 професій: «Кравець», «Маляр-штукатур», «Облицювальник-плиточник», «Слюсар з ремонту колісних транспортних засобів», «Електрогазозварник».
«Ми тісно співпрацюємо з центром зайнятості, аналізуємо ринок праці та намагаємося відповідати його запитам», – підкреслив спікер.
У закладах професійної та професійно-технічної освіти Луганської області розширюється мережа підготовки кваліфікованих робітників. Зараз проходять ліцензування ті професії, які раніше не були представлені в області, але користуються попитом у роботодавців. Це чотири професії державного значення: «Тістороб», «Живописець», «Токар» і «Верстатник широкого профілю», а також 11 нових для регіону професій: «Зварник», «Коваль ручного зварювання», «Оформлювач вітрин приміщень та будівель», «Робітник фермерського господарства», «Налагоджувальник технологічного устаткування», «Контролер харчової продукції» (виробництво м’ясних та рибних продуктів), «Радіотелефоніст», «Пожежний рятувальник», «Машиніст насосних установок пожежно-рятувального транспортного засобу».
«Змінюються підходи до профтехосвіти. Тепер навчальні плани будуватимуться з урахуванням тих предметів, які необхідні конкретно роботодавцю. Тобто роботодавець диктує навчальному закладу, що він хоче бачити: підготовку з яких предметів, коли поставити практику в навчальному плані, як ця практика повинна відбуватися, як сформувати в учнів необхідні компетентності», – додав Володимир Артюшенко.