Прес-центр19 cічня 2018, 11:01

EXPORT HACKS: ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ З ЕКСПОРТУ. ЧАСТИНА ПЕРША

Офіс з просування експорту розпочинає серію публікацій ExportHacks. Це практичні поради з експорту від досвідчених експертів-практиків, які дають відповіді на на найпоширеніші запитання компаній, що роблять перші кроки в експорті. На першу порцію запитань відповідають тренери навчального курсу Export Revolution. Ukraine.

1.                Як знаходити партнерів за кордоном?

Алгоритм пошук бізнес партнера за кордоном:

·                     Проведіть дослідження з вивчення ринку

Інструменти: Google + Google Translate (для іншомовних країн).

Порада! Не використовуйте лише англійську мову при здійснені пошуку в Google. Пошук мовою країни, з якою плануєте працювати, забезпечить більш плідні результати та значно підвищить шанси на знаходження бажаного партнера.

·                     На основі проведеного дослідження оберіть країни для виходу на зовнішній ринок та потенційні компанії-партнери.

·                     Сплануйте особисті візити до обраних країн та визначте чіткі цілі візитів.

Порада! Базуючись на інформації з Інтернету дуже складно визначити правдивість висвітлених даних. Найкращим способом перевірки інформації є особисті візити, встановлення безпосереднього бізнес контакту та взаємне представлення компаній і їх виробничих потужностей.

·                     Проаналізуйте отриману за результатами зустрічей інформацію та оберіть ідеального партнера для подальшої співпраці.

2.                Як обрати ринок для експорту продукції та ідентифікувати “свого” споживача?

Розпочати варто з визначення виду продажів для Вашого продукту: B2B чи B2C. У випадку B2B продажів Ви здійснюєте прямий експорт безпосередньо з України до Вашої компанії-партнера в іноземні країні, у разі B2C продажів необхідно знайти місцевого партнера-рітейлера, який буде постачати Вашу продукцію до кінцевого споживача.

3.                Як перевірити надійність партнера?

·                     Перевірити в загальнодоступних системах, чи дійсно є така зареєстрована компанія.

·                     Знайти цю компанію в базах платників податків.

·                     Переглянути списки членів Торгових палат, Асоціація та т. ін.

·                     Зустрітися з ними особисто та впевнитись, що вони справді існують.

·                     Спробувати укласти з компанією невелику Угоду та успішно її реалізувати.

4.                Як нівелювати ризики при транспортуванні товарів, що швидко псуються?

INCOTERMS – Ці умови регламентують момент передачі права власності на товар і всі пов’язані із цим ризики. Дані умови визначаються сторонами в процесі перемовин та закріплюються документально в договорі. Ці правила визначають відповідального за сплату доставки, митного оформлення, та страхування ризиків на шляху транспортування товарів залежно від визначених стандартних умов поставки.

5.                Які кроки варто зробити експортеру-початківцю?

Перш за все, необхідно впевнитися, що на Ваш продукт дійсно є попит на обраному Вами ринку. Перевірити чи цей ринок є повномірним та із постійним попитом. Знайти партнерів та встановити дружні бізнесові контакти.

Довідково: для розбудови мережі контактів в іноземних країнах можна співпрацювати з такими організаціями як AISEC, JCI, Meetup, Business Network International.

6.                Як зробити продукт впізнаваним?

Одним з найкращих інструментів є участь у виставках та конференціях. Розпочати можна просто з відвідування таких заходів та особистого представлення продукту, з набуттям досвіду необхідно орендувати місце, оформлювати стенди та представляти Ваш продукт більш масштабно.

Також інструментом для просування Вашого продукту є бізнес місії, які організовані урядовими установами або асоціаціями до яких Ви можете долучатися. (Більше інформації за посиланням: https://epo.org.ua/)

Пам’ятка: Ключ до успіху у продажі Вашого продукту – це Ваша особиста впевненість, що Ви продаєте найкращий продукт.

7.                Які інтернет-платформи варто використовувати у роботі?

·                     Facebook

·                     Twitter

·                     Linkedin

·                     Viadeo Xing

·                     MeetingWave

8.                Що можна робити, а чого не варто у роботі з клієнтами/споживачами.

·                     Враховуйте особливості країн та ринків на які плануєте виходити.

·                     Не надавайте статусу ексклюзивності будь-кому на початку Вашої співпраці.

·                     Формуйте стосунки у невимушених умовах. Запросіть їх на вечерю з Вами

·                     Спрощуйте процес комунікацій, використовуйте різні платформи для спілкування та раз на рік проводьте загальну зустріч.

·                     Будьте обізнані в історії, політиці та спорті країни в яку їдете – це є гарними темами для початкової бесіди.

·                     Побудуйте дружні особисті відносини з Вашими партнерами. Цікавтесь їхніми хобі, інтересами, сім’єю та вподобаннями в їжі.

·                     Пишіть «Директор» на ваших візитівках (особливо для країн Східної Європи та Близького Сходу).

·                     Робіть подарунки важливим впливовим людям та їх помічникам (в деяких країнах це неписане правило ділового етикету).