Прес-центр5 березня 2018, 09:03

EXPORT HACKS: ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ З ЕКСПОРТУ. ЧАСТИНА СЬОМА

 

Найчастіші запитання з лекцій «Фінансове планування для експорту та обчислення ROI» винесено у сьомий випуск експортних порад Export Hacks.

1. Особливості методів оплати та як убезпечити себе від нечесних партнерів?

Однією з базових умов є ретельна перевірка усіх документів. Приділяйте час на вичитування навіть незначних деталей контрактів.

Обирайте такі способи оплати, які максимально знизять Ваші ризики: намагайтесь уникати роботи з оплатою по факту, без передплат. Страхуйте ваші платежі. Залучення банків обох сторін гарантуватиме Вам відповідний платіж навіть у разі недобропорядності партнера чи клієнта.

У разі виплати коштів з державного бюджету, затримки у термін в 90 днів є прийнятними.

2. Як створювати фінансовий план та якого спеціаліста наймати для цієї задачі?

Фінансовий план може складати будь-який працівник вашої компанії і наймати для цього спеціалістів немає необхідності. Використовуйте стандартні шаблони програми Excel та інтернет ресурс для самоосвіти з цього питання.

3. Чи використовувати соціальні мережі з метою просування?

Однозначно так! Якщо ви працюєте в сегменті В2В, то для Вас найкращим варіантом буде використання Facebook та інших схожих соціальних мереж. Якщо ж Ви працюєте у сегменті B2C, тоді найкраще працювати через Instagram і будувати комунікацію найбільш простими короткими повідомленнями.

Важливо! Ваш профіль у будь-якій соціальній мережі необхідно вести професійно та відповідально, демонструвати Ваші робочі процеси, процеси виробництва та виключно якісні фото Вашого продукту.

4. Як обрати найкращий продукт для експорту?

Підґрунтям для цього рішення має бути впевненість, що хоча б десь у світі існує споживач Вашого продукту. Після того, як потенційний ринок для експорту визначено, варто з’ясувати потреби, особливості та вимоги даного ринку шляхом проведення ґрунтовного маркетингового дослідження. Крім того, важливо спиратися і на власне бачення, особисте відчуття та впевненість, що цей продукт є дійсно найкращим – це 50% успіху!

5. Як зрозуміти чи вигідно взагалі розпочинати експорт, враховуючи появу непередбачуваних витрат?

Це завдання не з легких, проте є декілька рекомендацій, котрі допоможуть Вам зрозуміти «Бути чи не бути?»:

важливо проаналізувати кон’юнктуру, розрахувати місткість ринку, визначити прогнозні показники збуту продукції, проаналізувати поведінку споживачів і конкурентів, а також конкурентного середовища;
використовуйте виставки для спілкування з потенційними клієнтами для більш глибокого розуміння їх реальних потреб;
послуги місцевих агентів також стануть Вам у нагоді. Це дасть можливість отримати інсайдерську інформацію та на місцевому рівні налагодити більш ефективно комунікаційні процеси.

Мінімізуйте можливості появи непередбачуваних витрат ще на етапі планування експортної діяльності!

Корисний ресурс для тих, хто планує експортувати до ЄС: http://trade.ec.europa.eu/tradehelp/