Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
До 31 березня 2024 р. для пенсіонерів, які стали внутрішньо переміщеними особами до 24 лютого 2022 р., тривав процес проходження фізичної ідентифікації. Потрібно було підтвердити свою особу в один із зручних способів, онлайн або офлайн. Це необхідно для того, щоб перевірити, чи дійсно кошти від держави отримує саме та особа, якій вони призначені.
У березні термін виплати пенсії без проходження ідентифікації завершився. Частині пенсіонерів, які не вийшли на зв'язок з Пенсійним фондом протягом 9 місяців (з 1 липня 2023 року по 31 березня 2024 року), пенсійні виплати продовжують нараховуватись, але тимчасово, до моменту проходження ідентифікації, не перераховуються на банківські картки.
Після проходження ідентифікації виплата пенсії буде продовжена.
Пенсія виплачуватиметься з урахуванням коштів за всі місяці, за які людина не отримувала її через непроходження ідентифікації.
Якщо пенсіонер з числа ВПО пройшов ідентифікацію, але не отримав пенсію в квітні, – фінансування виплати буде поновлено у найближчий період, після надходження до Пенсійного фонду інформації про встановлення особи (якщо ідентифікація проведена не в Пенсійному фонді України).
Протягом квітня Ощадбанк вже передав Пенсійному фонду додаткові переліки пенсіонерів, які пройшли ідентифікацію. Таким особам перерахування пенсій на банківські картки вже відновлено.
Додатково звертатись до органів Пенсійного фонду України із заявою про поновлення виплати пенсії, зупиненої через непроходження ідентифікації з 1 квітня, не потрібно.
Якщо ви пройшли фізичну ідентифікацію, але пенсію вам ще не виплатили, – необхідно звернутися до органів Фонду і повідомити дату та спосіб проходження ідентифікації. Пенсійний фонд України надасть допомогу у з’ясуванні обставин та вирішенні вашого питання.
Нагадуємо, що для проходження ідентифікації можна обрати будь-який зручний спосіб:
- особисто відвідати відділення АТ “Ощадбанк“ чи орган Пенсійного фонду України (ПФУ);
- віддалено авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис” (“Дія ID”) на вебпорталі електронних послуг ПФУ . Це зручно для тих, хто не має фізичної можливості відвідати установи банків чи Пенсійного фонду, перебуває на тимчасово окупованій території, або віддає перевагу онлайн-інструментам;
- за допомогою відеоконференцзв’язку (подати заявку можна на веб-порталі електронних послуг ПФУ або через Контакт- центр Пенсійного фонду України за номерами: 0800 503 753, (044) 281 08 70, (044) 281 08 71);
- у випадку перебування за кордоном – отримати в закордонній дипломатичній установі України посвідчення факту, що особа є живою та надати ці документи органу ПФУ, де пенсіонер перебуває на обліку. Передати документи можна за допомогою вебпорталу Фонду чи поштою.
Норма фізичної ідентифікації є загальноприйнятою міжнародною практикою. Всі пенсіонери в Україні проходять фізичну ідентифікацію регулярно, але зазвичай не звертають увагу на це, адже фізична ідентифікація для них відбувається в момент відвідування відділень Пенсійного фонду чи банку, в якому відкрито пенсійний рахунок.
Крім того, Мінсоцполітики і ПФУ наразі напрацьовують механізм переходу на загальні умови отримання пенсії для ВПО, які були взяті на облік до 24.02.2022 року. Зокрема, напрацьовується механізм отримання пенсії незалежно від наявності відомостей в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб та через усі уповноважені банки.