Прес-центр20 cічня 2017, 10:01

До Луганської обласної державної адміністрації у 2016 році звернулися 2830 громадян

Станом на 1 січня 2017 року до обласної державної адміністрації, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування надійшло    45879 звернень громадян із пропозиціями, заявами і скаргами, що на 13607 більше, ніж за аналогічний період 2015 року (32272).

Від інвалідів Великої Вітчизняної війни, інвалідів війни та учасників бойових дій надійшло 1313 звернень, від ветеранів праці, багатодітних сімей та інших громадян, які потребують соціального захисту, – 8823. Також було отримано 1758  колективних звернень.

Проблеми соціального захисту були основними, з вирішення яких зверталися громадяни до органів влади (22549). А саме: переміщення із зони проведення АТО, переоформлення пенсій, соціальні виплати, отримання довідки внутрішньо переміщеної особи, надання матеріальної допомоги. Також громадяни порушували питання у сфері житлово-комунального господарства (8596): відшкодування збитків за пошкоджені під час бойових дій будинки та квартири, відновлення сталого енерго- та водопостачання.

Протягом 2016 року до обласної державної адміністрації надійшло 2830 звернень громадян, що на 620, або 28,1 %  більше, ніж за 2015 рік (2210). З них: 2417 – поштою, 413 – на особистому прийомі. Отримано 233 колективних звернення.

Від інвалідів Великої Вітчизняної війни, інвалідів війни надійшло 11 звернень, від учасників війни, ветеранів праці, багатодітних сімей, пенсіонерів та інших громадян, які потребують соціального захисту, – 1073. Отримано 233 колективних звернення.

У зверненнях були порушені питання щодо соціального захисту (1716), у тому числі надання матеріальної допомоги (1562); житлово-комунального господарства (377), у тому числі відшкодування збитків за пошкодженні під час бойових дій будинків та квартир (110); забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (190).   

Також у зверненнях були зазначенні питання щодо тарифів на житлово-комунальні послуги та їх якість, покращання водо- та електропостачання, ремонт автодоріг, погашення заборгованості з заробітної плати тощо.

У  2016 році до голови облдержадміністрації та його заступників на особистих прийомах надійшло 413 звернень, що на 54  більше, ніж  у 2015 році (359).

Безпосередньо до голови облдержадміністрації під час особистих прийомів  звернулося 235 громадян проти (за 2015 рік – 57). Проведено 72 особистих прийомів, у тому числі – 41 виїзних.

Під час проведення особистих прийомів керівництвом облдержадміністрації забезпечено безпосередній розгляд та надання відповідей.

Зокрема, були вирішені такі питання:

947 громадянам надана одноразова матеріальна допомога  на суму 2 млн 627 тис. грн;
вирішено найгострішу проблему у забезпеченні житлом відселених мешканців житлового будинку № 17 кв. Східний м. Лисичанська, загальною площею 5666,16м,2 який у результаті обстрілів влітку 2014 року зазнав значних руйнувань;
відремонтовано ліфт у будинку № 5б по вул. Лисичанська міста  Сєвєродонецька;
за рахунок коштів медичної субвенції з обласного бюджету Луганською обласною клінічною лікарнею придбано штучний водій серця (кардіостимулятор) кардіовертер-дефібрілятор на суму 171200 грн для оперативного лікування Р.Литвинова;
жителю Сєвєродонецька надані архівні довідки про підтвердження трудового стажу роботи та заробітної плати у ВАТ «Сєвєродонецький приладобудівельний завод»;
проведені пусконалагоджувальні роботи, підключено опалення за адресою м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, 2а.

За підсумками засідання колегії облдержадміністрації Юрій Гарбуз наприкінці грудня підписав розпорядження, яким надано доручення щодо покращання роботи зі зверненнями громадян та затверджено графік перевірок облдержадміністрацією районних держадміністрацій щодо додержання законодавства про звернення громадян у 2017 рік.

Разом з тим, однією з інноваційних форм роботи з населенням є Інтернет-приймальня облдержадміністрації. Мешканці області мають можливість звернутися на офіційному сайті облдержадміністрації з будь-яким питанням і отримати відповідь щодо шляхів його вирішення. У 2016 році до Інтернет-приймальні надійшло 116 звернень, що на 93 більше, ніж у 2015 році (23).

У 2016 році державна установа «Луганський обласний контактний центр» (далі – Центр) забезпечував прийом і надсилання до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування звернень громадян, які надійшли на «Урядову гарячу лінію» задля вирішення нагальних життєвих проблем або висловлення думок і пропозицій з питань, що турбують суспільство.

За 2016 рік до Центру з урядової «гарячої лінії та на «гарячу лінію» облдержадміністрації надійшло 21233 звернення. З урядової «гарячої лінії» надійшло 17306 звернень, що на 56 % більше, ніж у 2015 році (11085 звернень) і становить найбільшу кількість звернень за всі роки роботи Центру.

У зверненнях на урядову «гарячу лінію» домінує соціальна тематика. Так, у  порівнянні з показниками минулого року кількість таких звернень, що надійшли з урядової «гарячої лінії», збільшилась на 72 %: з 6613 до 11378.

Найбільшу частку в блоці питань соціального блоку склали питання отримання матеріальної допомоги – 4772.

На другому місці за кількістю звернень – 2142 – питання благоустрою та житлово-комунального господарства. Заявники скаржились на ненадання та неякісне надання комунальних послуг, зокрема, водопостачання, електропостачання та теплопостачання.

На «гарячу лінію» облдержадміністрації отримано 3927 дзвінків: 3308  громадянам надано консультації та довідкову інформацію, 619 звернень  направлено на розгляд місцевим органам виконавчої влади, органам місцевого самоврядування, територіальним органам центральних органів виконавчої влади.

На початку липня 2016 року в друкованих і електронних ЗМІ регіону анонсовано відкриття номеру «гарячої лінії» облдержадміністрації 0800 505 107.

Збільшення кількості звернень можна розцінювати як показник важливості та дієвості діалогу між владою і громадянином, але водночас і як показник недостатньої ефективності заходів, що вживаються місцевими органами виконавчої влади для подолання і конкретного вирішення проблем громадян.

Робота зі зверненнями громадян продовжує залишаться пріоритетним напрямом у діяльності облдержадміністрації.