Прес-центр1 лютого 2017, 14:02

Громадськість та силовики Луганщини обговорили ситуацію з КПВВ, ЛЕО та «економічною блокадою»

З метою розібратися в ситуації з функціонуванням контрольно-пропускних пунктів в’їзду/виїзду (далі – КПВВ) у Луганській області та створенням безпечних умов їх перетину, висловити своє ставлення до «економічної блокади» Донбасу та розглянути проблемні питання енергозабезпечення регіону, громадськість Луганщини ініціювала зустріч із представниками силових структур області та керівництвом облдержадміністрації.

Участь у позачерговому засіданні громадської ради при облдержадміністрації взяли заступники голови облдержадміністрації Юрій Клименко та Вадим Данієлян, начальник відділу управління превентивної діяльності Головного управління Національної поліції в Луганській області В’ячеслав Мірошниченко, начальник Луганського прикордонного загону Юрій Ковальчук, заступник начальника Управління СБУ в Луганській області Сергій Коморний, начальник управління оперативного забезпечення на окремих територіях зон АТО Головного управління Державної фіскальної служби України у Луганській області Олександр Димокуров, а також представники оперативно-тактичного угруповання «Луганськ», прокуратури Луганської області, Департаменту захисту економіки Національної поліції України, Головного управління ДСНС України в Луганській області.

Основним питанням порядку денного засідання громадської ради  при облдержадміністрації стало питання здійснення контрольних функцій відносно переміщення товарів у районі проведення АТО.

Юрій Клименко надав інформацію, що підприємцями, які зареєстровані на контрольованій території України та мають виробничі потужності в ОРДЛО, до Державного бюджету України сплачено податків за 2015 рік – 19 млрд 570 млн 894 тис. грн, за 2016 рік – 31 млрд 640 млн 781 тис. грн.

Обговорюючи проблему блокування переміщення вантажів з непідконтрольної Україні території області, він неодноразово наголошував на тому, що діяти треба виключно у рамках закону.

Зокрема, заступник голови облдержадміністрації  зазначив, що у разі блокування поставок антрациту з Донбасу всі працюючі антрацитові ТЕС і ТЕЦ будуть почергово повністю зупинені Заміщення потужностей силами АЕС можливе лише на першому етапі (два тижні).

Таким чином, у разі блокади ймовірний сценарій такий: з 5 лютого – відключення Слов’янської ТЕС із заміщенням потужностями AЕС, 27 лютого – зупинка Луганської ТЕС, припинення постачання електрики на півночі Луганської області.

Запаси антрациту на ТЕЦ загалом складають 80 тис. тонн. Середній рівень запасу також відповідає рівню 20 діб робіт (до 16 лютого). А найкоротший термін постачання антрациту з ЮАР становить 80 діб (17 квітня). Крім того, прогноз погоди на лютий підтверджує продовження морозної погоди в Україні, що потребує підтримання рівня спалення вугілля. Тому, на його думку, ці громадські акції непокори щодо недопущення перевезення залізничним транспортом вантажів на територію ОРЛО та у зворотному напрямку є невчасними, треба шукати законний вихід із ситуації.

Активісти громадського руху порушували також питання щодо відключення ЛЕО бюджетних установ Луганщини. Ситуацію прокоментував директор Департаменту житлово-комунального господарства облдержадміністрації Віталій Сурай.

Він зазначив, що причиною критичного стану компанії є встановлення з грудня 2016 року НКРЕКП для ЛЕО суми обов’язкових додаткових щодобових утримань у розмірі, який значно перевищує надходження коштів на рахунки компанії.

Позиція НКРЕКП по відношенню до ЛЕО обумовлена заборгованістю енергокомпанії перед держпідприємством «Енергоринок». У той же час дана заборгованість виникла в результаті того, що ЛЕО зобов’язане здійснювати поставки електроенергії споживачам на території, неконтрольовані Урядом України. У зв'язку із цим ЛЕО змушене відключати своїх споживачів-боржників на контрольованій території. Так, з 23 січня стартували відключення бюджетних установ Луганщини.

Наприкінці зустрічі ініціативна група з членів громадської ради вирішила 1 лютого зустрітися з активістами введення режиму «економічної блокади» з метою переконати протестувальників у необхідності припинення радикальних дій  та напрацювання алгоритму вирішення даної проблеми у правовому полі.