Гаряча лінія облдержадміністрації
063-306-48-50
066-833-68-31
056-720-70-94
Оперативний черговий облдежадміністрації
095-910-19-20
Гаряча лінія з гуманітарних питань
0800-332-475
Луганчани продовжують реєструвати зруйноване росіянами житло. Громадянами області вже подано 40 457 інформаційних повідомлень про пошкоджене/знищене нерухоме майно.
Як зареєструвати повідомлення про пошкоджене\зруйноване житло:
Крок 1: Через «Дію»
Нагадаємо, українці, чиї домівки були знищені через російську агресію, можуть подати заяву в Дії та отримати кошти на купівлю нового житла.
Повідомити про знищене, або пошкоджене майно можна через застосунок Дія.
Для цього перейдіть в меню Послуги — розділ єВідновлення — Зруйноване майно. Якщо зробили це раніше, повторно не потрібно.
Заповніть заяву про компенсацію в застосунку. Для цього необхідно, щоб ваші права на нерухомість було внесено до Держреєстру речових прав на нерухоме майно.
Вкажіть пільгову категорію, якщо є, та контактні дані.
Дія автоматично сформує заяву. Перевірте її та відправте в обробку.
Суму компенсації визначить комісія органу місцевого самоврядування. Для цього враховують характеристики будинку: площу знищеного житла, рік побудови, клас об’єкта та середню вартість квадратного метра на вторинному ринку регіону.
Після того як комісія оцінить зруйноване майно, ви отримаєте житловий сертифікат у Дії або на електронну пошту. Його можна використати, щоб придбати нову квартиру, будинок чи будь-яке інше житлове приміщення. А також для купівлі нерухомості на вторинному ринку чи інвестиції в будівництво. Скористатися сертифікатом потрібно протягом 5 років з моменту отримання.
Важливо: отримавши компенсацію, необхідно буде відмовитися від майбутніх репарацій, які сплачуватиме держава-агресор.
Також з травня за програмою єВідновлення українці можуть подати заяву в Дії й отримати фінансову допомогу на ремонт пошкодженого житла. За цей час заяви подала понад 31 тисяча українців.
Крок 2: Через ЦНАП, нотаріуса чи орган соціального захисту
Заявник повинен отримати примірник зареєстрованої заяви із зазначенням її реєстраційного номера та цифрового коду. Надалі всі повідомлення щодо процедури отримання компенсації комісія або уповноважений орган повинні доводити до відома заявника у тій формі, якою було подано заяву.
Подавати заяву не обов’язково за місцем реєстрації або розташування знищеного об’єкта. Підійде будь-який ЦНАП, нотаріус чи орган соціального захисту.
Заява реєструється автоматично у Реєстрі пошкодженого та знищеного майна з присвоєнням реєстраційного номера.
Важливо! Якщо раніше ви вже подавали через Дію інформаційне повідомлення про знищене житло, подавати заяву про надання компенсації за нього не потрібно – її буде направлено автоматично.
Заява щодо кожного знищеного об’єкта подається окремо.
Хто може подати заяву?
Якщо житлом володіють кілька осіб одночасно, заяву можуть подати усі співвласники окремо або один з них — у такому випадку вона вважатиметься поданою всіма співвласниками. Якщо інший співвласник матиме заперечення щодо отримання компенсації або обраного способу її отримання, він або вона може подати їх у порядку, передбаченому для подання заяви.
Заяву може подати представник особи, яка має право отримати компенсацію. Для цього слід додати документ, що засвідчує його повноваження.
Перелік необхідних документів
До заяви потрібно додати:
- копію документу, що підтверджує право власності на знищений об’єкт (якщо таке право не зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно);
- копію свідоцтва про право на спадщину — якщо заяву подає спадкоємець;
- копію документу, що підтверджує пріоритетне право на отримання компенсації (за наявності);
- документи про об’єкт, зокрема матеріали фото- і відеофіксації до та після знищення (за наявності);
- довідку про несудимість (можна замовити в Дії).
Якщо якісь з цих документів втрачені, заявник може додати їх після подання заяви, або звернутися до комісії з проханням сприяти в отриманні відповідних документів. Якщо документи/інформація стосовно знищеного житла містяться в діючих реєстрах, наприклад щодо права власності, про це слід зазначити у заяві — комісія надалі отримає ці документи/інформацію самостійно.