Прес-центр3 грудня 2019, 16:12

Пільги на житлово-комунальні послуги переведені в безготівкову форму. Готівкова – за бажанням пільговика

Про надання пільг на житлово-комунальні послуги у грошовій формі з 1 жовтня 2019 року йшлося сьогодні під час брифінгу для ЗМІ.

Повідомлено, що від початку жовтня стартувала монетизація пільг на оплату житлово-комунальних послуг. Паралельно функціонують дві системи надання пільг у грошовій формі – готівкова та безготівкова.

Начальник відділу персоніфікованого обліку отримувачів пільг Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Людмила Король наголосила, що пільги не скасовано. Вони автоматично переведені в безготівкову форму. Готівкова форма – за бажанням пільговика.

Органи соціального захисту населення самостійно розраховують розмір пільг, виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім’ї, які мають таке право, та з урахуванням встановлених цін/тарифів і державних соціальних нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.

Пільговики, яким надається пільга у грошовій формі, зобов’язані сплачувати щомісяця вартість фактично спожитої послуги з урахуванням суми пільги, перерахованої управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг або виплаченої таким пільговикам готівкою.

Пільги у безготівковій формі призначаються усім пільговикам в автоматичному режимі. Для цього АТ «Ощадбанк» веде у відповідних автоматизованих системах банку персоніфікований облік пільговиків та коштів, які надходитимуть на рахунок для виплати пільг, для кожного пільговика індивідуально.

Перерахування коштів за послуги здійснюється у такій послідовності: постачання теплової енергії, постачання та розподіл природного газу або постачання та розподіл електричної енергії за наявності відповідного виду індивідуального опалення, постачання гарячої води, централізоване водопостачання, централізоване водовідведення, постачання та розподіл електричної енергії, постачання та розподіл природного газу, поводження з побутовими відходами, послуги з управління багатоквартирним будинком, внески за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Важливо, що пільговик може визначити іншу послідовність перерахування коштів за послуги шляхом подання відповідної заяви структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

Якщо сума пільги достатня, то сплата всіх послуг здійснюється на 100 %. Залишок коштів пільги буде перераховано на наступний місць.

Якщо суми пільги недостатньо, то сплачено буде лише за ті послуги, на які вистачить коштів. А перелік послуг, за які потрібно доплатити, «Ощадбанк» надішле в sms.

Також через sms «Ощадбанк» інформує пільговика протягом доби після здійснення перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг про стан розрахунків за послуги.

Рух коштів за обліковим записом пільговика можна відстежувати в особистому кабінеті на сайті «Ощадбанку».

Пільговики, які подали заяву до органу соціального захисту населення до 15 жовтня (15 травня), у якій зазначаються виплатні реквізити, виплата пільги здійснюється у грошовій готівковій формі з початку опалювального (неопалювального) сезону.

При отриманні готівки пільговик має сплатити спожиті послуги у повному обсязі.

Про будь-які питання, пов’язані з нарахуванням пільги, необхідно звертатися до структурних підрозділів з питань соціального захисту населення.

Про спожиті послуги, нараховані суми за послуги, розмір заборгованості (переплати) – до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг.

Про операції, здійснені за обліковим записом пільговика щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг – до АТ «Ощадбанк».